فناوران پارک پردیس ۶۵ درصد نیاز کشور به ایمپلنت‌های تیتانیومی را مرتفع کردند

یک فعال حوزه دانش بنیان در طراحی و ساخت انواع ابزار آلات جراحی، دستگاه‌های پزشکی و اتاق عمل گفت: ۶۵ درصد از نیاز کشور در زمینه ایمپلنت‌های تیتانیومی توسط فناوران داخلی در پارک فناوری پردیس رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از پایگاه خبری پارک فناوری پردیس، چند سالی است که ایمپلنت‌های تیتانیومی ساخت کشور به درمان بیماران کمک می‌کند، کاشتنی‌های گران قیمتی که در ناحیه فک، صورت، جمجمه و ستون فقرات هنگام آسیب دیدگی استفاده شود و زمینه خودکفایی و اشتغال زایی در کشور را ایجاد بشود.

خسرو محمدلو برگزیده پارک فناوری پردیس گفت: ساخت ایمپلنت های تیتانیومی فک و صورت و جمجمه با وجود مشکلات زیاد غیرممکن بود اما با تلاش و پشتکار مجموعه و با هدف خودکفایی و اشتغال زایی، این پروژه با انتقال تکنولوژی روز دنیا از کشورهای سوئیس و آلمان با موفقیت به انجام رسید.

وی افزود:‌ ساخت ایمپلنت های سفارشی (Custom Made) نیز بر اساس نیاز بیمار و به سفارش متخصص مربوطه و با همکاری متخصصان جراحی مغزو اعصاب، و فک و صورت و رادیولوژیست ها به اتمام رسید.

این مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ادامه داد: اگر چه در شروع، طراحی‌ ایمپلنت‌ها بر اساس به‌روزترین برندهای دنیا صورت می‌گرفت ولی با توجه به تجربه بالای متخصصان جراح ایرانی و تکنیسین‌های اتاق عمل و همکاری آنها با بخش R&D شرکت، توانستیم تولیداتی با طراحی‌های خاص و منحصر به فرد داشته باشیم.

محمدلو با تاکید بر این که محصولات تولیدی این شرکت با استفاده از بهترین مواد اولیه موجود در بازار جهانی زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با کیفیت بالا ساخته می‌شود، افزود: این محصول نه تنها قابل رقابت با محصولات خارجی است بلکه به قیمت یک دوم محصولات اروپایی و آمریکایی در داخل کشور تولید و به مراکز دانشگاهی و درمانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایمن ایجاز گفت:هم اکنون ۶۵ درصد بازار کاشتنی های فک و صورت و ۱۰ درصد بازار کاشتنی های ستون فقرات در ایران را تامین می کند و حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد این محصولات را به کشور آلمان نیز صادر می شود،تمامی قطعات ما استاندارد های بین المللی دارند و در حال دریافت استاندارد اروپایی نشان CE هستیم تا بتوانیم محصولات تولیدی را مستقیما از ایران به تمام کشورها نیز صادر کنیم.

این فعال دانش بنیان معتقد است این اقدام می‌تواند کشور را از واردات پلاک‌های استخوانی بی‌نیاز کند، علاوه بر این، ایمن ایجاز با اشتغال زایی برای ۴۵ نفر با تحصیلات لیسانس، فوق لیسانس و دکترا به بهبود وضع اقتصادی کشور نیز کمک کرده است، این محصولات با برند ایرانی به کشور آلمان، عراق، افغانستان و ارمنستان صادر می شود.

وی در خصوص محصولات تجاری شده این شرکت گفت: حدود ۷۵۰ نوع محصول شرکت تجاری و در بازار عرضه شده است و در جهان جزو معدود شرکت هایی هستیم که تمامی این محصولات را فراوری می کنیم. ‌

خسرو محمدلو، یکی از سه فناوری است که در مراسم تجلیل از پیشکسوتان پارک فناوری پردیس در کنار «محمدرضا لر نژاد» و «فرهنگ عابد» به عنوان پیشکسوتان برگزیده پارک فناوری پردیس تقدیر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا