فقدان مرکز دپوی امکانات و تجهیزات مناسب، اصلی‌ترین کمبود ستاد بحران پردیس

شهردار پردیس یکی از کاستی های کنونی شهر پردیس در حوزه مدیریت بحران را نبود مرکزی مناسب برای دپوی امکانات و تجهیزات این ستاد دانست.

به گزارش صبح پردیس، نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری پردیس با حضور مرتضی همتی شهردار پردیس، حسن لاله رئیس شورای اسلامی شهر پردیس، حاتم کریمی نماینده ستاد بحران استانداری تهران، نادر شایان رئیس مرکز اورژانس شهرستان پردیس، محمدرضا قادی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان و دیگر مدیران عضو ستاد در محل جلسات شهرداری پردیس برگزار شد.

شهردار پردیس و رئیس ستاد بحران این شهرداری در این نشست اظهار داشت: مدیریت بحران مجموعه ای از کنش ها، واکنش ها، دستورالعمل ها و قواعدی است که در راستای کاهش روند بحران، کنترل و در نهایت رفع کامل آن اجرا شده و یا در تعریفی دیگر سوق دادن هدفمند جریان پیشرفت امور به روال قابل کنترل حوادث در حداقل زمان ممکن است.

مرتضی همتی تصریح کرد: با توجه به این تعاریف، وجوه تفاوت میان مدیریت بحران و مدیریت ریسک نمایان می شود؛ چراکه در مدیریت ریسک، شناسایی و ارزیابی تهدیدها و در ادامه خنثی سازی آنها پیش از وقوع را شامل می شود اما در مدیریت بحران باید برای برخورد با تهدیدهایی که چندان اختیاری در وقوع آنها نداریم، در سه برهه زمانی پیش، حین و پس از آن آماده باشیم.

به گفته این مقام مسئول، ستاد بحران در هنگام وقوع حوادث غیرمترقبه باید همانند یک نیروی شبه نظامی، تمام قد برای خدمت به مردم ایستاده و با اشراف کامل بر شرح وظایف خود و دیگر اعضا، شرایط را به یک وضعیت تحت کنترل برساند.

رئیس ستاد بحران شهرداری پردیس، شناسایی مصادیق بحران با توجه به شرایط هر منطقه را گام نخست در این زمینه دانست و افزود: در وهله نخست باید با بینشی بحران محور، بدترین سناریوها را برای خود تصور، تهدیدهای پیش رو را شناسایی و راه حل های متنوع و انعطاف پذیری برای آنها ارائه داد.

همتی فقدان مرکز دپوی امکانات و تجهیزات را اصلی ترین کاستی ستاد بحران پردیس دانست و افزود: در حال حاضر پایگاه ویژه پشتیبانی مدیریت بحران شهرداری پردیس که علاوه بر کاربری مذکور بعنوان یکی از پایگاه های اورژانس شهرستان پذیرای این عزیزان است، به لحاظ جغرافیایی در مکانی مناسب ولی از نظر فضا و سازه برای دپوی امکانات و تجهیزات ستاد بحران کاملا نامناسب است.

وی تصریح کرد: از این رو یکی از مطالبات اصلی ستاد بحران شهرداری پردیس از مسئولان ذیربط تخصیص زمینی مناسب برای ساخت مرکزی مناسب، کاربردی و قابل اتکا است.

از دیگر تاکیدات این مقام مسئول می توان به ادامه حمایت کامل از اجرای طرح «سپهبد سلیمانی» در مبارزه با کرونا ویروس، معرفی نقاط اسکان و تجمع اضطراری شهر به شهروندان، تشکیل کارگروه های چهارگانه ستاد بحران و اجرای تمهیدات ایمنی در ساخت و سازها اشاره کرد.

منبع: شورای اسلامی شهر و شهرداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا