ایجاد 175 هزار مترمربع فضای سبز جدید در شهر پردیس/ احداث 10 انبار بزرگ به‌منظور ساماندهی ضایعات در پردیس

شهردار شهر پردیس گفت: ایجاد 175 هزار مترمربع فضای سبز جدید، زنده گیری یک هزار و 300 سگ بی‌پناه و خدمات‌رسانی در ستاد برف‌روبی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره خدمات شهری شهرداری پردیس طی سال گذشته بود.

به گزارش صبح پردیس؛ محمد لاله اظهار داشت: اداره خدمات شهری شهرداری پردیس با 9 زیرمجموعه شامل آتش‌نشانی، فضای سبز، زیباسازی و مبلمان شهری، نقلیه سنگین و سبک، امور شهر، نواحی دوگانه در فاز چهار و منطقه خرمدشت، تأسیسات و … پیشانی خدمات رسانی قلمداد می‌شود، چراکه اقدامات این مجموعه در سطح شهر و مناطق روستایی حریم نظیر خرمدشت، سیاه سنگ، واصفجان، گلدره و … بیش از سایر واحدها در نظر شهروندان نمود می‌یابد.

وی افزود: فضای سبز و توسعه آن از جمله اهداف مهم مجموعه خانواده بزرگ شهرداری پردیس است و در این خصوص 17 و نیم هکتار فضای سبز جدید با ایجاد تجهیزات آبیاری تحت فشار (بارانی و قطره‌ای) محقق شد.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: اجرای طرح ژئوتکستال در نقاط پرشیب باهدف اجرای فضای سبز، نصب و نوسازی وسایل بازی و سایر امکانات در بوستان‌های شهر، نصب گلدان‌های شهری، قلمه‌زنی 300 هزار انواع گیاه در گلخانه شهرداری، توزیع 50 هزار نهال در میان شهروندان در روز درختکاری، ایجاد شبکه‌های آبیاری تحت‌فشار بارانی و قطره‌ای) در 80 درصد فضای سبز، افزایش ظرفیت گلخانه و … از دیگر اقدامات در حوزه فضای سبز می‌باشد.

لاله ادامه داد: از دیگر برنامه‌های شهرداری پردیس در سرفصل ارائه خدمات به شهروندان، تغییر رویه در خصوص سگ‌های ولگرد بود که شهرداری پردیس به‌عنوان یکی از پیشگامان حرکت به‌سوی این تغییر، زنده گیری سگ‌های بی‌پناه و انتقال آنها به مراکزی برای نگهداری و ادامه پروسه‌های درمانی را اجرایی کرد.

وی در ادامه به اقدامات ستاد برف‌روبی اشاره کرد و گفت: ستاد برف‌روبی شهرداری پردیس نیز باوجود بارش برف زمستانی و نعم بی‌کران الهی، ایام موفقی را سپری کرد و ضمن تلاش در راستای جلوگیری از بروز خلل در تردد شهروندان، پیوست‌های محیط زیستی، حفظ فضای سبز و اهمیت سلامت آب‌های زیرسطحی را از یاد نبرده و در خصوص اموری نظیر کمترین استفاده از نمک دقتی وافر به خرج دادند.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: تهیه و به‌روزرسانی نقشه خدماتی ستاد برف‌روبی، ایجاد ایستگاه‌های بزرگ ذخیره نمک، ایجاد 150 باکس نگهداری بسته‌های شن و نمک، تهیه تجهیزات موردنیاز، تعمیر خودروهای مورداستفاده در ستاد، تهیه البسه گرم و مناسب برای کارکنان و … نیز در این زمینه انجام شد.

*انجام 441 ماموریت توسط آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس در سال 95

لاله ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی گفت: کارکنان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس از ابتدای سال جاری تاکنون 441 مأموریت را به ثبت رساندند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از ابتدای سال جاری تاکنون 191 بازدید و صدور دستورالعمل، 31 دوره آموزشی و 19 موردبررسی علل حریق انجام شد.

شهردار پردیس با اشاره به دیگر اقدامات در خصوص زیبایی شهر، بیان کرد: اجرای روشنایی در معابر شهری در سطحی وسیع به همراه تعمیر و نگهداری دائمی آنها، نهضت رنگ‌آمیزی سطوح شهری طی چند مرحله، احداث چند المان شهری نظیر خلیج‌فارس، شهریار و ابن‌سینا، اجرای پنج هزار مترمربع نقاشی دیواری شامل تمثال شهدا در ابعاد بزرگ بر دیواره‌های شهری و … از طرح‌هایی برای زیبایی هرچه بیشتر شهر بود.

لاله ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای سلامت شهروندان و مبارزه با حشرات و جانوران موذی، طرح سم‌پاشی در نقاط مختلف شهر نظیر منحول‌ها، انهار، سطل‌های زباله و … اجرایی شد.

وی افزود: دراین‌بین، زیبایی هر چه بیشتر ورودی شهر پردیس به‌عنوان نقطه‌ای در معرض دید شهروندان، میهمانان شهر و حتی هم‌وطنان راهی به نوار شمالی کشور اهمیتی خاص برای مجموعه شهرداری داشت و در این خصوص اموری نظیر توسعه فضای سبز، نصب نرده‌های طرح چوب، اجرای کاشی شکسته، اجرای طرح ژئوتکستال در نقاط پرشیب، نورپردازی در اشکال مختلف و … محقق شد.

*احداث 10 انبار بزرگ به‌منظور ساماندهی ضایعات در پردیس

شهردار پردیس به برخی اقدامات مجموعه اداره هماهنگی و نظارت بر خدمات شهر شهرداری پردیس در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: اقداماتی نظیر تهیه و نصب ماکت‌های هفت سین در نقاط مختلف شهر، تهیه و جانمایی دو خودروی کلاسیک، اجرای طرح جهادی شست و شوی جداول و رفت و روب معابر، ساماندهی روشنایی شهر، برپایی مراسم روز درختکاری و … طی ایام نوروز و قبل از آن از اقدامات شهرداری پردیس در این ایام بود.

لاله ادامه داد: نظارت دقیق بر امور شهری، مقابله با مصادیق سد معابر، پشتیبانی از برپایی آیین‌های مذهبی و ملی نظیر همایش‌ها و راهپیمایی‌ها، اصلاح هندسی المان میدان عدالت، تعویض ساعت شهری میادین، مقابله با نخاله ریزی‌های غیرمجاز، ساماندهی پل‌های عابر پیاده، جمع‌آوری روزانه 120 تن زباله و انتقال به مراکز تعیین‌شده، تعویض سطل‌های زباله مکانیزه یک هزار و 100 لیتری به تعداد 175 عدد، نوسازی 1500 تابلو اسامی شهری، و … از دیگر امور اجرایی اداره خدمات شهری شهرداری پردیس در سال گذشته بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین احداث 10 انبار بزرگ به‌منظور ساماندهی ضایعات، احداث کارواش برای خودروهای شهرداری، کمک‌رسانی به اداره راه و شهرسازی شهرستان برای جمع‌آوری نخاله‌های جاده قدیم تهران–شمال، جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر، حصار کشی حاشیه میدان عدالت و آبگیر ابتدای جاده واصفجان برای ایمنی شهروندان، اجرای طرح جهادی جمع‌آوری نخاله‌های مسکن مهر 6 هزار واحدی، رفع خطر از گودهای رهاشده و … می‌توان در ردیف دیگر خدمات زحمت کشان خدمات شهرداری پردیس برشمرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا