فرماندار پردیس:نوجوانان پژوهش را سرلوحه امور خود قرار دهند/ مدرک فاقد مهارت نتیجه دوری از مطالعه است

فرماندار شهرستان پردیس داشتن مدرک تحصیلی فاقد مهارت کاری را نتیجه دوری افراد از مطالعه و پژوهش دانست و گفت: نوجوانان تحقیق و پژوهش را سرلوحه امور خود قرار دهند.

یه گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری صبح امروز در مراسمی که با حضور دانش‌آموزان و مسؤولانی همچون کورش گلریز معاون شهردار پردیس و دیگر مدیران شهری و شهرستانی در مدرسه دخترانه «علامه علاقبند» برگزار شد، اظهار داشت: آینده کشور وابسته به همت و تلاش امروز شما دانش‌آموزان است.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان در مسیر کسب علم باید مطالعه، تحقیق و پژوهش را سرلوحه امور خود قرار دهند و در این زمینه کوتاهی نکنند.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: اما اگر خدای‌ناکرده به‌جای پرداختن به امور علمی، زندگی خود را به بطالت بگذرانند، در آینده به افراد دارای مدرک اما فاقد مهارت کاری تبدیل می‌شوند و در جامعه ناکارآمد خواهند بود.

حیدری افزود: گاه افرادی به مراکز اداری شهرستان پردیس به دنبال شغل مراجعه می‌کنند و با بررسی‌های ابتدایی درمی‌یابیم که آن‌ها فاقد مهارت در تخصص‌های کاری هستند.

وی کمک به هم‌نوعان را ضروری دانست و گفت: هرچند کمک مالی یکی از اصلی‌ترین مصادیق یاری به دیگران قلمداد می‌شود، اما گاه کمک‌های معنوی ارزشی بس بالاتر و اثراتی بسیار عمیق‌تر دارد.

به گفته حیدری، این روزها به‌واسطه وجود شبکه‌های اجتماعی، تربیت فرزندان صالح بسیار دشوارتر از ادوار گذشته است.

وی تصریح کرد: اگر در گذشته اولیا و مربیان مانع حضور نوجوانان در کوچه و خیابان‌ها می‌شدند، امروز برای دوری از آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی، تبلت و تلفن همراه این قشر را راهی بیرون از منزل می‌کنند و کنترل آنها کاری دشوار است.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: وظیفه امروز شما دانش‌آموزان، کسب علم و دانش برای ساختن ایرانی آبادتر از امروز است تا نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر رو به تعالی خود به قلل رفیع در همه حوزه‌ها دست یابد.

حیدری در انتها با اشاره به حدیثی از امیر مؤمنان حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در حدیثی گران‌سنگ می‌فرمایند که از مشورت با سه گروه «ترسو، حسود و خسیس» بر حذر باشید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا