‌ فاز اول پارک طبیعی بوم‌شناسی به مساحت 50 هکتار آغاز می‌شود

شهردار بومهن از تحویل 50 هکتار زمین از اراضی ملی کشور با هدف ساخت اولین بوستان طبیعی بوم‌شناسی (اکوپارک) در شهرستان‌های استان تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مجتبی رضازاده شهردار بومهن تشریح کرد: در راستای توسعه فضای سبز شهری‌، ایجاد مرکز تفریحی و آموزشی مناسب و در شان شهروندان فهیم بومهن با پیگیری مستمر در یکسال گذشته موفق شدیم امروز 50 هکتار از اراضی ملی واقع در حریم محدوده شهر را تحویل بگیریم.

وی ادامه داد: با مطالعات انجام شده این بوستان نشات گرفته از داستان اشعار عطارنیشابوری در 7 بخش طبقه‌بندی شده است و شامل فضاهای مختلفی همچون فضای سبز‌، پیاده راه‌، بخش‌های خدماتی رفاهی همچون غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی‌، اغذیه فروشی و رستوران‌، مرکز آموزش و تحقیقات و بخش‌های اداری و درمانی همچنین بخش‌های تفریحی مانند شهر بازی‌، سالن آمفی تئاتر روی باز‌، زمین‌های بازی و ورزشی خواهد بود.

رضازاده عنوان کرد: از نکات بارز پیش‌بینی شده در این مجموعه وجود 7 باغ با مفاهیم مختلف علوم‌، فرهنگ‌، تاریخ‌، اجتماعی‌، هنر‌، نظر و ارگانیک و کاربری آموزشی است که می‌تواند برای کودکان و نوجوانان بسیار مفید باشد.

شهردار بومهن اظهار داشت: 70 هکتار دیگر در خارج از حریم شهر برای توسعه این پروژه پیش‌بینی شده است که در آینده به این مجموعه الحاق خواهد شد.

رضازاده در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته و پس از انتخاب پیمانکار عملیات عمرانی ایجاد دسترسی مناسب به این محل و ساخت نخستین آمفی تئاتر روباز نمایش با ظرفیت یک هزار نفر آغاز خواهد شد.

شایان ذکر است اکو پارک بومهن اولین و تنها اکو پارک شهرستان‌های استان تهران است که در بومهن ساخته می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا