رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس خبر داد؛

غربالگری فشار خون 33 هزار نفر در پردیس

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس گفت: طی برآوردها در شهرستان پردیس حدود 33 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در طرح غربالگری فشارخون شرکت خواهند کرد.

به گزارش صبح پردیس، سید سعید آسیایی صحنه رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس بعدازظهر امروز طی نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه شهرستان پردیس در سالن جلسات این اداره، اظهار کرد: کمپین غربالگری فشارخون برای جمعیت بالای سی سال کشور در شهرستان پردیس آغازشده و پس از اتمام طرح پیگیری‌های لازم برای کنترل و درمان افراد مبتلا را انجام خواهیم داد.

وی گفت: فشارخون بالا بیماری خاموشی است که سال‌ها بدون اطلاع فرد مبتلا فعالیت می‌کنند و علائمی خفیف دارد اما با کنترل آن از فوت بیماران زیادی جلوگیری خواهد شد.

آسیایی صحنه افزود: این طرح با عنوان بسیج کنترل فشارخون، از طریق وزارت بهداشت و طی برنامه‌ریزی و دستورالعملی از 27 اردیبهشت‌ماه تا 15 تیر طی دو مرحله انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس ادامه داد: از تاریخ 28 اردیبهشت‌ماه اقدامات اولیه برای این طرح با اطلاع‌رسانی و آموزش آغاز و تا 17 خردادماه ادامه داشت.

وی اضافه کرد: طرح دوم غربالگری از 18 خرداد آغاز و تا 15 تیر برای جمعیت بالای 30 سال ادامه خواهد داشت و طی برآوردها در شهرستان پردیس حدود 33 هزار نفر جمعیت بالای 30 سال در این طرح شرکت خواهند کرد.

آسیایی صحنه تصریح کرد: فشارخون توسط کارشناسان این اداره با اخذ کد ملی و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت آغاز و نتایج در سامانه وزارت بهداشت (سیب) و در سامانه جداگانه‌ای ثبت می‌شود و در هر نقطه‌ای کشور قابل‌پیگیری است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس اظهار کرد: اطلاع‌رسانی وسیعی توسط شهرداری پردیس انجام‌شده و این طرح در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌ها و ایستگاه‌های مختلف به‌صورت ثابت و موقت دایر شده است.

وی افزود: تلاش داشتیم در هر نقطه‌ای که تجمع و تراکم حضور شهروندان بیشتر باشد، ایستگاهی دایر شود که مرکز خرید، بازار روزها، خانه‌های بهداشت روستاهایی ازجمله این نقاط هستند.

آسیایی صحنه ادامه داد: فشارخون پنهان عامل سکته‌های قلبی است به همین دلیل با همکاری تمام ادارات و با ابلاغ وزارت کشور از 18 خرداد تا 15 تیرماه این طرح در سراسر کشور و در استان تهران برای جامعه هدف 850 هزارنفری جمعیت بالای 30 سال شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس اضافه کرد: 20 مرکز، پایگاه و خانه‌های بهداشت دولتی در شهرهای پردیس، بومهن و جاجرود به‌صورت ثابت و در پارک‌ها، بازارهای هفتگی، سه‌شنبه‌بازار پردیس و چهارشنبه‌بازار بومهن، به‌صورت موقت برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر افراد بالای 30 سال از تمامی مادران باردار و شهروندانی که بیماران کیلوی دارند در این طرح، فشارخونشان ثبت می‌شود.

آسیایی صحنه یادآور شد: پایگاه‌های ثابت از 8 صبح الی 14، در شهرداری پردیس، کارگزاری مسکن مهر در سالن‌های یک و ورودی کارگزاری، دادگستری شهرستان، اداره مالیات پردیس، و اداره مالیات مجتمع تجاری حاج منصور در خدمت شهروندان است و مردم با همراه داشتن کارت ملی در این نقاط ثبت‌نام و پس از دقایقی استراحت و صبر آزمایش گرفته خواهد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های سیار بعدازظهرها در مناطق مسکونی، مجتمع‌های تجاری پرتردد، پارک‌ها و… با اطلاع‌رسانی قبلی دایر خواهند شد و خوشبختانه تاکنون بیش از 9 هزار نفر در این طرح بسیج غربالگری فشارخون ثبت‌نام و آزمایشات لازم از این تعداد از شهروندان گرفته‌شده است.

منبع: صبح پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا