عضو شورای شهر بومهن: کمبود فضای کتاب‌خوانی در بومهن/ آمادگی شهرداری برای اهدای زمین کتابخانه مرکزی

عضو شورای اسلامی شهر بومهن از کمبود فضای کتاب‌خوانی در این شهر و آمادگی شهرداری بومهن برای اهدای زمین کتابخانه مرکزی خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، علیرضا بخششی در جمع شماری از مردم بومهن در خصوص اقدامات اولیه برای ساخت کتابخانه‌ای بزرگ در شهر بومهن اظهار داشت: شهر بومهن با کمبود فضاهایی از این‌ دست مواجه است؛ سرانه استاندارد کتابخوانی در جهان 2.8 مترمربع و سرانه استاندارد نهاد کتابخانه‌های عمومی کل کشور 0.8 مترمربع است.

بخششی افزود: فضای عمومی کتابخانه‌ها در شهرستان پردیس، 0.7 مترمربع بوده که در مجموع شهر بومهن دارای یک باب کتابخانه به مساحت 480 مترمربع در پارک دانشجو در این زمینه فعالیت دارد.

وی تصریح کرد: در این محل، 9 هزار جلد کتاب در اختیار 500 نفر عضو است و همچنین یک کتابخانه مشارکتی به نام موسی ابن جعفر (ع) در ده بومهن با 5 هزار جلد کتاب و 200 نفر عضو در حال خدمات‌رسانی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن گفت: بومهن سرانه‌ای یک هزارم مترمربعی برای هر شهروند دارد و این در صورتی است که در شهر پردیس 6 باب ساختمان کتابخانه به صورت مشارکتی ساخته شده است.

بخششی تصریح کرد: کل فضای کتابخانه در شهر بومهن 620 متر مربع است که با توجه به آمار جمعیت 53 هزار نفری شهر بومهن در سال 1390 برای آینده و رشد جمعیت، فکری نشده بود.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: در جهت بهبود فرهنگ کتاب‌خوانی در شهر، کتابخانه عمومی با متراژ 800 مترمربع در دو طبقه در دست طراحی است.

بخششی اضافه کرد: شهر بومهن در حال حاضر با جمعیت بیش از 95 هزار نفری به ازای هر 100 نفر به فضای استاندارد 28 مترمربع فضای مطالعه نیاز دارد؛ همچنین به ازای هر نفر، چهار جلد کتاب باید وجود داشته باشد.

وی افزود: در مجموع با جمعیت 53 هزار نفری آمار سال 90 به 14 هزار و 840 متر مربع فضای کتابخانه‌ای و همچنین به 212 هزار جلد کتاب نیاز داریم.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: بودجه نهاد کتابخانه عمومی شهرستان پردیس از نیم درصد درآمدهای شهرداری‌ها تأمین می‌شود و با توجه برنامه 1404 حداقل 35 درصد از جمعیت شهر باید عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که در این خصوص شورای اسلامی شهر و شهرداری بومهن آمادگی خود را برای واگذاری زمین استاندارد کتابخانه مرکزی شهر به متراژ 2 هزار و 500 متر مربع اعلام کرده است.

وی ضمن درخواست از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و استان تهران گفت: با توجه به درخواست شورای اسلامی و شهرداری بومهن و با توجه رشد روزافزون جمعیت باید در جهت بهبود فضای کتابخانه در این شهر اقدامات لازم را به جهت خدمات بهتر به شهروندان انجام دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا