عضو شورای شهر بومهن: بحران سرانه ورزشی در بومهن/ حمایت مالی از ورزش قهرمانی

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن با بیان اینکه سرانه ورزشی در این شهر با بحران مواجه است، از حمایت مالی از ورزش قهرمانی در بومهن خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ علی‌رضا بخششی در خصوص سرانه ورزشی شهر بومهن اظهار کرد: متأسفانه سرانه ورزشی در بومهن همچون بخش آموزش در بحران به سر می‌برد.

وی گفت: سرانه استاندارد ورزشی در ایران، 2.5 مترمربع و این در حالی بوده که فضای استاندارد ورزشی برای هر نفر در جهان، 6 مترمربع است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن اضافه کرد: در شهر بومهن در بخش دولتی به مساحت 53 هزار و 600 مترمربع فضای ورزشی وجود دارد که شامل دو سالن ورزشی علامه طباطبایی و همچنین مجموعه ورزشی و زمین فوتبال امام رضا(ع) است.

بخششی تصریح کرد: فضای ورزشی ما در بخش خصوصی شامل دو باشگاه بزرگ سوارکاری بوده که درمجموع 17 هزار مترمربع را شامل می‌شود؛ 18 باشگاه رزمی نیز در این شهر وجود دارد که حدود یک هزار و 500 مترمربع وسعت دارند و جمع فضاهای ورزشی در اختیار بخش خصوصی، 18 هزار و 500 مترمربع است.

وی گفت: درمجموع بخش‌های خصوصی و دولتی، فضای ورزشی بومهن به 72 هزار و 100 مترمربع می‌رسد که با توجه به جمعیت 100 هزار نفری شهر بومهن، متأسفانه 72 صدم مترمربع برای هر فرد سرانه ورزشی وجود دارد که 2.5 مترمربع تا استاندارد ورزش کشور و 6 مترمربع تا سرانه ورزش جهانی فاصله بسیار زیادی داریم.

ورزش بومهن

فضای ورزشی بومهن نیازمند وسعت 250 هزار مترمربعی است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن گفت: در شهر بومهن نیازمند فضایی به وسعت 250 هزار مترمربع برای بخش ورزش هستیم تا بتوانیم سرانه ورزشی را از حالت بحرانی خارج کنیم؛ کمبود فضای ورزشی امروز در بومهن، 177 هزار و 900 مترمربع است.

بخششی ادامه داد: برای بهبود سرانه ورزشی و فرهنگی شهروندان، شهرداری زمین‌هایی را در اختیار فرماندهی سپاه شهرستان پردیس برای ساخت سوله‌های صالحین قرار داد که با همت بالای سپاه شهرستان، سه سوله در سه نقطه شهرآباد، بهار طلاییه و سیاه‌بند ساخته شد؛ درمجموع، یک هزار و 600 متر زمین برای احداث این سوله‌ها اهدا شده است.

وی افزود: در این خصوص، از فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان پردیس قدردانی می‌کنیم که با مشارکت شهرداری در جهت تأمین فضاهای فرهنگی و ورزشی گام بزرگی برداشتند.

احداث نخستین زمین چمن مصنوعی با سکوهای استاندارد در بومهن

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن با بیان اینکه نخستین زمین چمن مصنوعی با سکوهای استاندارد در شهر بومهن در حال احداث است، گفت: این زمین علاوه بر زمین استاندارد فوتبال با چمن مصنوعی، دارای سالن سرپوشیده بازی کودکان برای ارائه خدمات استاندارد در مساحت 8 هزار مترمربع است که توسط اعضای شورای اسلامی شهر مصوب و عملیات عمرانی پروژه آغاز شده است و این ورزشگاه به نخستین زمین چمن مصنوعی در شهر بومهن تبدیل می‌شود.

بخششی افزود: شهرداری بومهن، مجموعه ورزشی امام رضا (ع) را از اداره ورزش درخواست کرده که طی توافقی به شهرداری بومهن برای عمران مجموعه ورزشی و همچنین سوله ورزشی شهرک طلاییه که به‌صورت مخروبه درآمده است، به شهرداری واگذار شود.

وی ادامه داد: تقاضا کرده‌ایم این دو مجموعه به‌صورت بی.او.تی به شهرداری بومهن واگذار تا مشکلات آنها رفع شود؛ اما متأسفانه تاکنون هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم و در این خصوص از مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تقاضا داریم بررسی این مورد را در اولویت کاری خود قرار دهد.

varzesh-bumehen-2

ایجاد 5 ایستگاه ورزش همگانی در بومهن

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن اظهار کرد: سالن بهار طلاییه چند سالی است به دلیل عدم استحکام مناسب تبدیل به مخروبه شده؛ با توجه به حساسیت و دقتی که اعضای شورای شهر در بحث رسیدگی به اماکن ورزشی دارند، این موضوع در دست پیگیری است.

بخششی افزود: ورزش همگانی توسط اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس در حال پیگیری بوده و قرار است پنج ایستگاه ورزش همگانی در شهر بومهن دایر شود.

وی گفت: این ایستگاه‌ها در باغ چنار بومهن، پارک بهار، پارک طلاییه، سالن علامه طباطبایی و پارک دانشجو مدنظر است و با حضور مربیان همه‌روزه ورزش صبحگاهی برگزار می‌شود.

حمایت مالی از ورزش قهرمانی در بومهن

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن گفت: در بخش قهرمانی، شورای شهر حمایت‌های زیادی از ورزشکاران انجام داده است؛ ازجمله اعزام ورزشکاران به خارج از کشور که در این زمینه محمود عمرانی در روسیه مقام نخست پاورلیفتینگ جهانی را برای شهرداری بومهن به دست آورد.

وی تصریح کرد: تاکنون حدود 60 میلیون تومان از ورزشکاران رزمی و قدرتی حمایت مالی شده است.

بخششی ادامه داد: امیدواریم در آینده بتوانیم گام‌های مؤثرتری در حمایت از ورزش در شهر بومهن برداریم.

ورزش بومهن

ساخت استخر و سونا؛ مهم‌ترین پروژه ورزشی بومهن

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بومهن گفت: پروژه استخر و سونای شهر بومهن نیز در حال طراحی و بررسی است.

بخششی بیان کرد: مصوبه اجرای این طرح‌ها صادر شده و در حال اصلاحیه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ورزشی شهر هستیم که 4 میلیارد و 500 میلیون تومان بودجه ساخت آن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا