عضو شورای شهر بومهن: بحران آموزشی در حومه پایتخت/ مدارس بومهن سه‌نوبته می‌شود

عضو شورای اسلامی شهر بومهن گفت: اگر به وضع بحرانی مدارس در بومهن توجه نشود، واحدهای آموزشی در این منطقه حومه‌ای پایتخت سه‌نوبته خواهند شد.

به گزارش صبح پردیس؛ زهره نکونام در خصوص وضع آموزشی و عمرانی شهر بومهن اظهار داشت: زیرساخت‌ها در شهر بومهن شکل درستی ندارد؛ زیرا درمجموع، زیرساخت‌ها در شهرستان پردیس تناسبی با رشد جمعیت نداشته است.

وی تصریح کرد: مدیریت شهرستان پردیس در پی تقویت زیرساخت‌ها در حوزه‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و پرورشی است.

نکونام افزود: شهر بومهن با معضل زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی مواجه بوده و کمبود زیرساخت‌های آموزشی در شهر بومهن یک معضل بزرگ است.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: اگر توجهی به زیرساخت‌ها در شهر بومهن نشود و به امر ساخت‌وساز فضاهای آموزشی در بومهن عنایت ویژه‌ای صورت نگیرد، در آینده‌ای بسیار نزدیک مدارس این منطقه سه‌نوبته خواهد شد.

وی اضافه کرد: جلسه‌ای با رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس داشتیم که طی این نشست، وی نیز از روند ساخت و تقویت زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان به‌ویژه در بومهن گله‌مند بود.

نکونام افزود: وضع فضای آموزشی در شهر بومهن بسیار اسفبار بوده و حجم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از مرز استاندارد هم عبور کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: تنها با تکیه‌بر شورای اسلامی شهر نمی‌توان معضل فقر سرانه آموزشی را در بخش بومهن که یکی از توابع شهرستان پردیس است، برطرف کرد؛ به همت استانی و شهرستانی به‌ویژه در حوزه مدیریت نیاز داریم.

وی تصریح کرد: مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت مالی خیرین مدرسه‌ساز باید در بحث توسعه سرانه‌های آموزشی در بومهن و شهرستان پردیس مورد توجه قرار گیرد.

نکونام اضافه کرد: شورای اسلامی شهر نیز متناسب با وظیفه‌ای قانونی، رشد سرانه‌ها را برای این مجموعه تعریف کرده است و باید بخشی از بودجه خود را در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان برای تقویت سرانه‌های آموزشی قرار دهد.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن افزود: قبل از شورای اسلامی دوره چهارم، اعتباری از ذخیره شورا در اختیار اداره آموزش و پرورش گذاشته نمی‌شد؛ اما این اتفاق در شورای اسلامی دوره چهارم شهر بومهن افتاده است.

وی ادامه داد: اگر اداره آموزش و پرورش این درصد اعتبار دریافتی از شورای اسلامی شهر بومهن را درست مدیریت کند، بسیاری از کمبودها در حوزه سرانه آموزشی شهر رفع خواهد شد.

نکونام تصریح کرد: علاوه بر این اعتبار که طبق قانون از حساب شهرداری به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود، درخواست‌هایی از دبیرستان‌های بخش در راستای تجهیز مدارس در حوزه سیستم آموزشی داشتیم و تا جایی که قانون اجازه داده، کمک کردیم اما این مبالغ برای رفع مشکلات کافی نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا