عضو شورای شهر بومهن: آلودگی رودخانه سیاه‌رود به دلیل نبود تصفیه‌خانه فاضلاب در بومهن

عضو شورای اسلامی شهر بومهن از آلودگی رودخانه سیاه‌رود به دلیل نبود تصفیه‌خانه فاضلاب در بومهن خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ علیرضا بخششی با اشاره به آلودگی رودخانه سیاه‌رود و اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بومهن در خصوص ممانعت از ورود فاضلاب به این رودخانه اظهار داشت: یکی از وظایف شورای شهر بومهن، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسان ازجمله آبفای شهر بومهن است.

وی افزود: آلودگی‌های زیست‌محیطی یکی از مسائل اصلی شهر بومهن است که متأسفانه در چند سال اخیر درگیر مشکلات زیادی در زمینه ورود مستقیم فاضلاب خام شهرک طلاییه به رودخانه سیاه‌رود بومهن و پیرو آن به سد ماملو بودیم.

بخششی ادامه داد: با توجه به مصوبه موجود، باید تمام شهرهایی که در مسیر سدهای استان تهران قرار دارند، دارای شبکه فاضلاب شوند و این فاضلاب برای طی مراحل تصفیه به تصفیه‌خانه منتقل و از پسماند آن استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن تصریح کرد: پروژه شبکه فاضلاب شهر بومهن توسط شرکت آبفا به طول 135 کیلومتر طراحی و 30 کیلومتر آن تا امروز اجرا شده است.

بخششی اضافه کرد: طول خط انتقال از انتهای شبکه تا تصفیه‌خانه چهار کیلومتر بوده که دو کیلومتر لوله‌گذاری شده است؛ همچنین زمین این تصفیه‌خانه به مساحت 15 هکتار پیش‌بینی شده که قرار است بین شهرهای بومهن، رودهن و آبعلی در حریم جنوبی شهر و پایین‌دست روستای گل‌خندان بومهن با هزینه 70 میلیارد تومان احداث شود.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن افزود: با توجه به اینکه مشکلات ارزیابی زیست‌محیطی باعث تأخیر پیشرفت این پروژه شده بود، خوشبختانه این موضوع به کمیسیون ماده دو به جهت تصویب طرح ارجاع داده شده است.

بخششی ادامه داد: بررسی‌ها برای تملک زمین به کمیسیون ماده 12 توسط آبفای شرق استان تهران ارسال و ساخت این تصفیه‌خانه و زمین مورد از طریق بی.یو.تی نهایی شده است.

وی تصریح کرد: با جلسات مکرری که با مدیرعامل آبفای شرق استان و رئیس آبفای بومهن برگزار کردیم، مقرر شد که هزینه اجرای شبکه 135 کیلومتری که حدود 150 میلیارد تومان است، 30 درصد آن از منابع داخلی فروش انشعاب تأمین شود.

*پیشرفت 30 کیلومتری لوله‌گذاری فاضلاب در بومهن

عضو شورای اسلامی شهر بومهن از پیشرفت 30 کیلومتری لوله‌گذاری فاضلاب در این شهر خبر داد.

علیرضا بخششی پیش از ظهر امروز در جمع شماری از مردم بومهن اظهار داشت: با توجه به تصویب تبصره‌ای در شورای اسلامی شهر بومهن که به آبفای بومهن این اجازه را می‌دهد تا با تصویب وزیر نیرو، 50 میلیارد تومان از طریق این تبصره و باقی از اعتبارات عمرانی کشوری تأمین شود، کار شبکه‌گذاری فاضلاب در بومهن باید به سرعت انجام شود.

بخششی افزود: برای 30 کیلومتر پیشرفت لوله‌گذاری در شهر بومهن، 72 میلیارد ریال هزینه شده است؛ باقی پروژه نیز با هزینه 840 میلیارد ریال انجام خواهد شد و پیشرفت فیزیکی کنونی 22 درصد و پیشرفت هزینه‌ای آن نیز 7.9 درصد است.

وی تصریح کرد: خط لوله اجراشده، دو کیلومتر بوده و 12 میلیارد ریال تاکنون برای این فاز هزینه شده است و 48 میلیارد ریال نیز بابت دو کیلومتر باقی‌مانده هزینه خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن ادامه داد: در این خصوص، پیشرفت فیزیکی 50 درصد و پیشرفت هزینه‌ای 20 درصد بوده که متأسفانه میزان پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه صفر درصد است.

بخششی افزود: امیدواریم با همکاری مدیرعامل آبفای شرق استان تهران مشکل اساسی که در بحث فاضلاب شهر بومهن وجود دارد، پایان یابد و بتوانیم محیط‌زیست سالم، شاداب و سرزنده‌ای داشته باشیم و شهروندان بومهنی بتوانند از این خدمات به‌زودی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود آب‌های سطحی و زیرزمینی در شهر بومهن و سدهای اطراف از شهروندان شهر خواستاریم که حتی‌المقدور برای پر نگه‌داشتن ذخیره آب سدها، صرفه‌جویی را در اولویت خود قرار دهند تا به مرحله جیره‌بندی آب نرسیم.

عضو شورای اسلامی شهر بومهن افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه حادثه، شکستگی لوله‌ها و مصرف غیرمتعارف آب، به شماره تلفن رایگان 122 شرکت آب و فاضلاب جهت رفع مشکل اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا