ظرفیت نیروی کار در پارک فناوری پردیس به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد

رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس در جلسه امضاء تفاهم‌نامه مشترک بین سپاه، دانشگاه آزاد و فنی‌وحرفه‌ای شهرستان پردیس، گفت: در حال حاضر ۶ هزار نیروی کار در پارک فناوری پردیس فعال هستند و با راه اندازی فازهای جدید این عدد به ۲۰ هزار نیرو خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم گرمابدری فرمانده سپاه ناحیه علی‌ابن موسی‌الرضا(ع) شهرستان پردیس در نشست خبری امضاء تفاهم‌نامه مشترک بین سپاه، دانشگاه آزاد و فنی‌وحرفه‌ای شهرستان پردیس که در سالن اجتماعات سپاه شهرستان و با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: تسهیلاتی توسط قرارگاه اقتصاد مقاومتی سپاه و در ادامه از مجموعه بنیاد برکت و بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان برای اشتغال‌آفرینی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در گام اول مرکز آموزش تعمیرات تخصصی موبایل با 2 میلیارد ریال اعتبار در محل مرکز فناوری‌های نوین بسیج، برای اولین بار در شرق استان تهران راه اندازی شد تا کارآموزان پس از مهارت‌آموزی در آزمون فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس افزود: در مرکز آفرینش‌های بسیج شهرستان پردیس بستری فراهم شده تا تمامی شهروندان در بخش‌های مختلف در اوقات فراغت فصل تابستان دوره‌های آموزشی را سپری کنند تا پس از دریافت مدرک معتبر برای اشتغال آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

گرمابدری ادامه‌داد: ظرفیت علمی، نرم افزاری و سخت افزاری دانشگاه آزاد در واحد علوم و فناوری پردیس و بهره‌برداری از این ظرفیت را مدنظر داریم و برای دریافت این آموزش‌ها امضای این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: رسالت سپاه و شجره طیبه بسیج مهارت آموزی است و این وظیفه‌ای همیشگی است تا برای مهارت آموزی اقداماتی انجام دهیم و با استفاده از ظرفیت آموزش عملی فنی و حرفه‌ای و علمی دانشگاه اشتغال‌آفرینی را برای علاقمندان و متقاضیان خواهیم داشت.

فرمانده سپاه شهرستان پردیس تصریح کرد: آموزش فتوشاپ، تدوین، اپلیکیشن‌های موبایلی، نقاشی دیجیتال، برنامه‌سازی، برنامه‌نویسی، بازیگری، فن بیان، اجرای صحنه و غیره را با بهره‌گیری از اساتید مجرب در دستور کار قرار داده‌ایم.

اشتغال جوانان پردیسی در پارک فناوری در اولویت است

در ادامه این نشست حامد افشاری رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس اظهار کرد: ۷۶۰ دانش‌آموز مدرسه سماء به صورت خلاق محور و با فناوری‌های نرم اداره می‌شوند که در حوزه ساخت اسباب بازی، گیم، انیمیشن، صنایع دستی، تولید محتوا، پادکست و غیره فعالیت کرده و می‌توانند در توانمندسازی اقدامات موثری انجام دهند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت آموزشی این مدارس برای مهارت آموزی و توانمندسازی سایر دانش آموزان بر اساس این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس واحد علوم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی پردیس با بیان اینکه شعار دانشگاه پردیس این است که دانشجویان باید در کنار تحصیل یک مهارت کسب کنند، ابراز کرد: با کمک فنی و حرفه‌ای شهرستان در طول سال دوره‌هایی را برای توانمندسازی دانشجویان برگزار کرده‌ایم و این همکاری ادامه دارد.

افشاری تصریح کرد: پارک فناوری ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان دارد که با احداث فاز ۳ و ۴ تعداد این شرکت‌ها دو تا سه برابر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار نیروی کار در پارک فناوری پردیس فعال هستند و با راه اندازی فازهای جدید این عدد به ۲۰ هزار نیرو خواهد رسید و شرکت‌های عضو پارک دغدغه جذب نیروی متخصص را دارند.

تصریح کرد: 5 رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد را به رشته‌های دانشگاه پردیس اضافه کردیم و دانشجویان می‌توانند در رشته‌های مدیریت فناوری، تجهیزات پزشکی، مهندسی پزشکی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، کامپیوتر و آی تی ثبت‌نام کنند.

افشاری افزود: استفاده از ظرفیت مدارس خلاق دانشگاه آزاد، ظرفیت آموزش عملی و حرفه‌ای فنی و حرفه‌ای و پشتیبانی سپاه در حوزه زیرساختی از نکات برجسته این تفاهم‌نامه است تا برای آموزش علمی و عملی به جوانان و نوجوانان شهرستان پردیس خدمات ارائه شود.

کد پایور به مرکز آفرینش‌های سپاه پردیس اختصاص یافت

در ادامه داوود کبریا پاشا، رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سپاه نیروهای پایور خود را با کد به مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان معرفی می‌کند تا دوره آموزشی برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

وی گفت: آموزش نیروهای پایور و معرفی آن‌ها با کد سپاه به مرکز فنی و حرفه‌ای باعث می‌شود تا کار در محیط واقعی، معرفی به آزمون، دریافت مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای و غیره تسهیل شود.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان پردیس با بیان اینکه دریافت مدرک فنی و حرفه‌ای در حین خدمت سربازی جزء بندهای این تفاهم‌نامه است، ابراز کرد: دریافت مدرک دیپلم با همکاری آموزش و پرورش و کسب یکی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نیز در این تفاهم‌نامه مد نظر قرار گرفته و فضا و زمان را برای آموزش بهبود داده است.

در پایان این مراسم تفاهم‌نامه به امضاء فرمانده سپاه، روسای دانشگاه آزاد و فنی حرفه‌ای رسید.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا