شهردار بومهن:

طرح جهادی آسفالت معابر شهر بومهن از ۱۵ تیرماه اجرا می‌شود

شهردار بومهن گفت: طرح جهادی آسفالت و لکه برداری معابر شهر بومهن از نیمه تیر آغاز و تا نیمه شهریور ماه ادامه می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، مجتبی رضا زاده در حاشیه برگزاری چهارمین قرار خدمت در مسجد امیر المومنین مسجد امیرالمومنین (ع) بومهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای طرح بهسازی و لکه برداری و آسفالت معابر در طرح جهادی آسفالت با اولویت مناطق ترک آباد و شهر آباد در ناحیه یک شهری در تاریخ یاد شده اجرا می شود.

وی با اشاره به بازدید دو ساعته میدانی خود از محله ترک آباد پیش از برگزاری قرار خدمت، افزود: در این محله ساکنان شرایط مناسبی برای زندگی ندارند، تراکم جمعیت و بافت قدیمی که از ۵۰ سال پیش شکل گرفته تردد در معابر را سخت کرده است.

شهردار بومهن خاطر نشان کرد: تعداد زیادی از ساختمان‌ها پارکینگ ندارند و ساکنان به ناچارخودروها را در معابر پارک می کنند که با توجه به کم عرض بودن معابر تردد خودروها در شب هنگام به سختی انجام می شود و حضور خودروهای امداد رسان آتش نشانی و اورژانس در زمان بروز حادثه به سختی انجام می شود و در معابر کم عرض تر غیر ممکن است.

رضا زاده ادامه داد: به دلیل پارک خودروها و کم عرض بودن معابر محله ترک آباد و شب هنگام امکان جمع آوری زباله ها نیست و ترک آباد تنها منطقه ای است که جمع آوری زباله در ساعات اولیه صبح انجام و با نیسان و به صورت غیر مکانیزه انجام می شود.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای قرار دادن زباله در ساعت مقرر، گفت: بسیاری از ساکنان از زباله هایی که در گوشه و کنار محله ریخته شده شکایت دارند، این زباله ها بعد از ساعت مقرر توسط ساکنان گذاشته شده در صورتی که اگر زباله در ساعت مقرر بیرون گذاشته شود دیگر شاهد این بی نظمی نخواهیم بود.

شهرداربومهن ادامه داد: برای ساماندهی تعداد فان های زباله (سطل زباله) را افزایش می دهیم، پیام ها و شعارهایی را برای آگاه سازی بر روی دیوار ها و جدار ها می نویسیم و از معتمدان در خواست وانتظار داریم در مراسمی که در حسینیه، تکایا و مسجد برگزار می شود نسبت به آگاه سازی ساکنان برای قرار دادن زباله در ساعت مقرر اقدام کنند.

رضا زاده با اشاره به ضرورت توسعه بافت محله ترک آباد بومهن، اظهار داشت: برای توسعه بافت فرسوده به همکاری معتمدان نیاز داریم تا با استفاده از زمینهای بزرگ مقیاس بی استفاده برای توسعه فضای سبز، سرانه های آموزشی و خدماتی اقدام کنیم و در این راستا شهرداری آماده همکاری با شرایط مناسب است.

وی اظهار داشت: در بازدید میدانی ساکنان مسائل و مشکلات خود را بیان کردند و با توجه به محرومیت منطقه این دستگاه خدمات رسان با ارائه خدمات و با توجه به شرایط سخت زندگی ساکنان این منطقه را در اولویت قرار می دهد.
این مسئول تاکید کرد : شهرداری نیازی به ضبط فیلم و ساخت کلیپ ندارد، قول خود را ثبت می کنیم تا خدماتی در شان ساکنان داشته باشیم.

*۱۰۰ هکتار بافت فرسوده در بومهن وجود دارد

رضازاده گفت: در یکهزار و ۲۱۷ هکتاری که در محدوده خدماتی ما وجود دارد نزدیک به ۱۰۰ هکتار بافت فرسوده داریم و محله های شهرآباد و ترک آباد هم جزو بافت فرسوده ما هستند.

وی افزود: دولت در مناطق کم برخوردارو بافت فرسوده اعتبارات توسعه در بحث بهسازی ونوسازی بافت های فرسوده تخصیص داده است که دولت هم در این قضیه کمک خوبی دارد و استاندار هم حمایت های خوبی در بافت فرسوده دارند.

شهردار بومهن اظهار داشت: طی گزارشهایی به استانداری اعلام کردیم که بافتهای فرسوده که تقریبا ۱۰۰ هکتار در شهر هست با در نظر داشتن اولویت محله های فرسوده بتوانیم منابع را تخصیص بدهیم و در این راستا شهرداری با کمک منابع مالی واعتبارات شهرداری می تواند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا