طرح‌های گردشگری روستایی پردیس تسهیلات دریافت می‌کنند

معاون مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران گفت: گردشگری شهرستان پردیس به دلیل نوپا بودن در جذب اعتبارات عملکرد موفقی نداشته و ما آمادگی داریم که به طرح های گردشگری روستایی تسهیلات با سود ۶ درصد واگذار کنیم.

به گزارش صبح پردیس، سعید دهقان در حاشیه جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: در این نشست سیاست های کلی دولت در حوزه اشتغال برای دستگاه‌های شهرستان تبیین شد با توجه به این که عملکرد ما در حوزه اشتغال در اسناد بالادستی و درنهایت قانون بودجه متبلور می شود.

وی ادامه داد: در قانون بودجه در بند الف تبصره ۱۸ وبند ب تبصره ۱۶ تکلیف حمایت تسهیلگر و پرداخت اعتبارات به واحدهای تولیدی را برای ایجاد اشتغال به روشنی بیان شده است.

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به تسهیلات کرونا، اظهار داشت: در سطح استان تهران در حدود ۱۰ هزار و ۷۴۰میلیارد تومان تسهیلات با سود ۱۲ درصد و بدون تقسیم بندی شهرستانی تامین شده است.

دهقان با اشاره به شرایط مناسب واگذاری تسهیلات کرونا در استان تهران، اظهار داشت: باز پرداخت این تسهیلات طی ۲۴ ماه و با تنفس ۳ ماه تعیین شده اما در سطح استان تاکنون تنها ۵ هزارو۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات واگذار شده است.

وی با اشاره به تسیهیلات مشاغل خانگی، اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی با سود ۴ درصد با معرفی پشتیبان و پیشران طرح در شهرستان ها واگذار می شود.

معاون مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: پردیس یکی از شهرستان های خیلی خوب ما در نرخ پایین بیکاری است و در حال حاضر، ثبت نشدن اطلاعات شاغلان در سامانه “رصد “یکی از مشکلات ادارات شرکت عمران و شهرداری پردیس برای ارائه آمار دقیق اشتغال است.

دهقان با اشاره به مشکلات بانک ها در ارائه تسهیلات، اظهار داشت: بانک ها و ادارات هر کدام دستور العمل های خود را اجرا می کنند باپی‎گیری و برگزاری جلسات مشترک قوانین و دستور العمل‌ها را برای گشایش در امور می‌توان به هم نزدیک کرد.

وی ادامه داد: اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان پردیس سال گذشته تعهد ۷ نفرکارورز را داشت که با کارورزی ۳۰ نفر شهرستان آماری در حدود ۴۳۷ درصد محقق شد این آماردر سطح کشور منحصر به فرد بود و با توجه به آمار سال گذشته برای امسال تعهد ۳۰ نفر کاروزی به این اداره واگذار شده است.

بنابر این گزارش، در طرح کارورزی، فارغ التحصیلان دانشگاه با طی دوره آموزشی در مراکز صنعتی از سابقه بیمه برخوردار می شوند و بر اساس به مدرک تحصیلی ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند. کارفرمایان هم بابت به کارگیری کارورزان فارغ التحصیل دانشگاه تسهیلاتی در حوزه بیمه و مالیات از سوی دولت دریافت می کنند.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا