صعود مشترک تیم هیئت ورزش‌های سه‌گانه شهرستان پردیس و گروه فراز بومهن و پردیس به قله سبلان

رییس هیئت ورزش‌های سه‌گانه شهرستان پردیس از صعود مشترک تیم هیئت ورزش‌هایسه‌گانه شهرستان پردیس و گروه فراز بومهن و پردیس به قله سبلان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس،  جعفر نورانی اظهار داشت: با فرارسیدن اوقات فراغت فعالیت‌های گردشگری هیئت‌های ورزشی در غالب طرح تابستانه با ورزش تقویت گردیده است و بدین منظور با شعار ورزش نشاط تندرستی، ۳۳ نفر از جوانان تیم کوهنوردی هیئت ورزش‌هایسه‌گانه و گروه فراز بومهن و پردیس از جبهه جنوب شرقی یا منطقه الوارس به قله سبلان صعود نمودند.

وی افزود: کلیه شرکت کنندگان این صعود مشترک از جوانان شهرستان پردیس بودند.

رییس هیئت ورزش‌های سه‌گانه شهرستان پردیس تصریح کرد: کوهستان سبلان به‌طور کلیسه قله معروف دارد، قله بزرگ آن به سلطان ساوالان مشهور است و دو قله دیگر آن به هرم و کسری مشهورند.

نورانی ادامه داد: کوه سبلان از مجموعه‌ای از ارتفاعات متعدد تشکیل شده که به موازاتارسباران ولی اندکی در شرق آن کشیده شده است. امتداد آن شرقی–غربی است و از شرق و شمال و جنوب کوهی به نام قوشه داغ آن را به رشته کوه ارسباران متصل می‌کند.

وی بیان کرد: در جنوب آن کوه بزقوش، که از سمت جنوب غربی به کوهستان سهند مربوط است، کشیده شده است. قسمت شرقی کوه سبلان به قله آتشفشان سبلان که در بلندای۴۸۱۱ متری قرار دارد، منتهی می‌شود.

نورانی گفت: تمام قله‌های سبلان در همهٔ ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی هستند.در جبهه غربی قله سلطان و در کنار جان‌پناه، سنگی به شکل عقاب قرار دارد که در طول زمان به نماد سبلان تبدیل شده است. این قطعه سنگ به شکل عقابی است که نشسته و سر را به سوی شرق چرخانده است. در مسیر صعود از یال شرقی (پناهگاه) سنگ‌هایی به شکل روباه، کبوتر کاکلی و شاه و ملکه وجود دارد که در مسیر پرچم‌های راهنما وجود دارد.

لازم به ذکر است جعفرنورانی، یحیی علیپور، مهدی مزینانی، مهدی کمالی، عباس حبیبی، علیرضا ایمانی، مرسل اعلایی، مجید حجازی، حمید حجازی، سعید حجازی، میثم حجازی، محمدعلی حجازی، امیر فراهانی، علی دهقانی، امیرحسین لاله، رضا بیگدلی، ابوالفضل عبدی، حمید اردنجی، مجتبی فضل آبادی، چالاکی، علیزاده، رصاف، فرزانراد تیم 33 نفره بود که موفق به صعود شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا