توسط تیم کوهنوردی شهرستان ‌پردیس انجام شد؛

صعود به قلل سنبران و کلونچی در راستای اجرای طرح سیمرغ

تیم کوهنوردی شهرستان پردیس در راستای اجرای طرح سیمرغ و صعود به سی قله مرتفع ایران، صعود به قلل سنبران و کلونچی را انجام داد.

به گزارش صبح پردیس،   تیم کوهنوردی دنالی شهرستان پردیس به سرپرستی علیرضا قاضی محسنی به دو قله مرتفع استان لرستان (سنبران به ارتفاع ۴۱۵۰ متر) و استان چهارمحال بختیاری (کلونچی به ارتفاع ۴۲۵۰ متر) صعود نمودند تا مجموع صعودها را به بیستوشش برسانند.

قاضی محسنی گفت: سنبران نام بلندترین قله رشتهکوه اشترانکوه واقع در استان لرستان و سومین رشتهکوه مرتفع زاگرس بعد از دنا و زرد کوه می‌باشد.
وی افزود: ارتفاع قله اصلی از سطح دریا 4150 متر بوده و مسیر صعود آن از استان لرستان و از شهرهای درود وازنا و روستای دربند و ایستگاه قطار دربند سپس
روستای طیان و مسیر پاکوب مشخص که این مسیر دارای چشمه‌های چهارفصل و پوشش گیاهی و جانوری متنوع می‌باشد.

دبیر هیئت تکواندو و مدیریت باشگاه الغدیر در ادامه اضافه کرد: کلونچین (کلونچی) با ارتفاع ۴۲۲۱ متر، تقریباً در بخش مرکزی استان چهارمحال بختیاری در جنوب شرقی شهر چلگرد و سد دوم کوهرنگ واقع شده که بلندترین قله این رشته کوه است.

بعد از کلونچین، قله‌های هفت تنان با ارتفاع ۴۱۸۰ متر، شاه شهیدان با ارتفاع ۴۰۷۶ متر و دوزَردِه با ارتفاع ۴۰۰۰ متر بلندترین قله‌های رشته کوه زرد کوه هستند. قله کلونچی (koloun chi) بلندترین قله رشته‌کوه زرد کوه بختیاری از منطقه کوهستانی زاگرس مرکزی است که در استان چهارمحال و بختیاری، شهرستان کوهرنگ و مرز دو بخش مرکزی و بازفت قرار گرفته است. مسیر رایج صعود از آن از شهر چلگرد آغاز می‌شود.

سرپرست تیم دنالی از همراهی علیرضا علیمددی و کوهنوردان محلی هیات کوهنوردی استان‌های میزبان قدردانی نمود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا