صدور مجوز رایگان برای ۱۵۲ کیلومتر اجرای فاضلاب بومهن توسط شهرداری/ پیش‌بینی 9 میلیارد تومان اعتبار برای رفع معضلات زیرساختی بافت فرسوده بومهن

نشست کارگروه ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهری در شهرستان پردیس به ریاست معاونت امور عمرانی فرمانداری و روسای ادارات خدمات رسان شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری بومهن، شهردار بومهن بعنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری طی این جلسه در خصوص بافت فرسوده شهری اظهار داشت: در شهر بومهن بویژه محلات هدف بافت فرسوده مانند ترک آباد و شهرآباد معضلات بسیار زیادی داریم که از مهمترین آنان میتوان به مشکل نبود سند رسمی اراضی اشاره کرد که تا این مشکل حل نشود و شهرداری نتواند بصورت قانونی پروانه ساخت صادر کند، تخلفات ساخت و ساز و ناپایداری ساخت و سازهای شهری بویژه در بافت فرسوده ادامه دارد و شهروندان ساکن در این محلات نمی‌توانند از تخفیفات ویژه صدور پروانه بهره مند شوند.

وی افزود: بر اساس خبر رئیس اداره راه و شهرسازی، مشکلات پلاک ۸ بومهن که مربوط به اراضی ترک آباد و شهرآباد می باشد، تا حدودی مرتفع شده است.

رضازاده اظهارداشت: در مبحث کیفیت زندگی، معابر قدیمی، تنگ و باریک در محلات ترک آباد و شهرآباد، یکی از معضلات مهم زیرساختی است که باعث ایجاد مشکلات عدیده برای مجموعه های ایمنی در عملیات های امداد و نجات و امنیتی شده است که در سال جاری برای رفع حداقلی این مشکلات، خرید ماشین و موتور سیکلت واکنش سریع در بافت فرسوده را با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار داده ایم که در حال مقدمات قانونی خرید آن هستیم.

شهردار بومهن در خصوص معضلات زیست محیطی و فاضلاب شهری یادآور شد: علی رغم اینکه متولی فاضلاب شهری، اداره آبفا است، لیکن شهرداری با صدور مجوز رایگان برای ۱۵۲ کیلومتر اجرای فاضلاب شهری، در راستای خدمتگزاری به شهروندان بومهن و کاهش هزینه های خرید انشعاب فاضلاب در آینده، قدم مهمی برداشته که به نفع مردم است.

رضازاده با اشاره به عدم وجود چاه جذبی در منازل و ساختمان ها و حتی اجرای سپتیک در بعضی از مجتمع های مسکونی بزرگ مقیاس، اضافه کرد: رفع ایرادات اینچنینی در شهر از مطالبات اصلی مدیریت شهری بالاخص در محلات با بافت فرسوده است، که در حال اقدام برای رفع حداقلی مشکلات می باشیم.

وی افزود: وضعیت شبکه معابر در محلات کم برخوردار بسیار اسفناک است فلذا با نگاه ویژه مدیریت شهری به بهسازی و آسفالت، حدود ۳۵ درصد از اعتبارات عمرانی اختصاص به حوزه آسفالت داده شده که در مرحله اول آسفالت ریزی معابر شهر، اعتبار ویژه ای به این محلات تعلق گرفت و الحمدلله موجب رضایت شهروندان عزیز در این مناطق گشته است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهر بومهن تاکید کرد: در صورت تامین قیر از محل اعتبارات ویژه ستاد بازآفرینی شهری کشور ، امر بهسازی شبکه معابر بافت فرسوده شهری سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت و ظرفیت برای آسفالت تمامی معابر افزایش می یابد.

شهردار بومهن در پایان یادآور شد: یکی از عمده‌ترین دلایل تخریب آسفالت معابر شهر، حفاری های دستگاه های خدمات رسان است که موجب نارضایتی شهروندان می گردد. در این راستا نهادهای خدمات‌ رسان برای عملیات‌هایی نظیر توسعه شبکه، اصلاح و ترمیم انشعابات حفاری و کنده‌کاری‌ در سطح معابر عمومی با معاونت حوزه عمرانی شهرداری، هماهنگی قبلی و لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا