نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان پردیس برگزار شد

معرفی نقاط مهم، حساس و آسیب‌پذیر شهرستان برای رفع این مشکلات و ایجاد پوشش حفاظتی مناسب از مصوبات نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست شورای فرعی پدافند غیرعامل شهرستان پردیس با حضور صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار، آرش رخ فروز معاون عمرانی فرمانداری، حسین سمیع پور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و روسا و نمایندگانی از ادارات برق، گاز، آبفای شهری و روستایی، شبکه بهداشت، آموزش‌وپرورش، جهاد کشاورزی و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی شرق استان در محل سالن جلسات معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری پردیس برگزار شد.
صادق بنیادی معاون فرماندار پردیس در ابتدای این نشست با اشاره به تاریخچه‌ای از روند تشکیل سازمان پدافند غیرعامل و تشریح اصول، اهداف، وظایف و فرآیندهای پدافند غیرعامل، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نیز نکات مهمی پیرامون اهمیت پدافند غیرعامل به‌عنوان یک قدرت دفاعی برای کشور مطرح کردند که لازم است سرلوحه همه مسئولین در کارها قرار گیرد.
وی با بیان برخی تهدیدات دشمنان در سطوح و موضوعات مختلف، افزود: اهمیت مباحث مربوط به آمادگی برای مقابله با این تهدیدات بسیار مهم است و لازم است این کار به‌عنوان یک کار زیربنایی از مدارس با همکاری آموزش‌وپرورش آغاز شود.

حسین سمیع پور نماینده اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران نیز با اشاره به اینکه امروزه تهدیدات بسیار زیادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: آموزش لازم و ایجاد آمادگی برای مقابله با این تهدیدات و تهاجمات یک ضرورت است و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری تهران آماده هرگونه همکاری درزمینهٔ آموزش، برگزاری همایش و یا اجرای مانورها را دارد.
آرش رخ فروز معاون عمرانی فرماندار نیز با اشاره به وجود تفاوت‌های عمده بین سازمان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل گفت: طرح، برنامه و اعتبارات مختلفی برای این دو موضوع وجود دارد که با ایجاد هماهنگی بیشتر بین این دو سازمان می‌توان زیرساخت‌های لازم را برای امنیت کشور مهیا کرد.
در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و روسای ادارات حاضر به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند و برخی تهدیدات در حوزه‌های مختلف کاری تشریح شد و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد که دستگاه‌های عضو شورا در اسرع وقت نقاط مهم، حساس و آسیب‌پذیر شهرستان را برای رفع این مشکلات و ایجاد پوشش حفاظتی مناسب به شورا اعلام کنند.
دعوت از اساتید باتجربه برای ارائه آموزش‌های مربوطه، برگزاری همایش پدافند غیرعامل توسط شهرداری‌ها دو شهر پردیس و بومهن در هفته پدافند غیرعامل و برگزاری مانوری همگانی در این هفته، ارسال عملکرد اعضای شورا به دبیرخانه شورا و آمادگی اعضای شورا برای هرگونه بحران از جمله مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا