ثبت نام 338 داوطلب عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پردیس

فرماندار شهرستان پردیس از ثبت‌نام 338 داوطلب عضویت شوراهای اسلامی شهر پردیس و شهر رودهن و روستاهای شهرستان پردیس خبر داد.
به گزارش صبح پردیس به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات شهرستان پردیس، مرتضی حیدری در ابتدا ضمن تبریک مجدد عید نوروز به همه هم‌وطنان به‌خصوص مردم فهیم، مهربان و مهمان‌نواز شهرستان پردیس اظهار کرد: همان‌طور که مردم می‌دانند فاز اول انتخابات و یکی از مهم‌ترین مراحل این رویداد مهم که ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر و روستا بود با استقبال مناسبی از سوی مردم شهرستان به‌پایان رسید.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان پردیس با اشاره به اینکه ثبت‌نام داوطلبان از 30 اسفند شروع‌شده و تا ساعت 24 روز 6 فروردین ادامه داشت گفت: در تمام این مدت همکاران ما در ستاد انتخابات و کمیته ثبت‌نام آماده بودند تا در کمترین زمان ممکن مراحل ثبت‌نام داوطلبان را انجام دهند و تا آخرین دقایق مانده از زمان ثبت‌نام نیز این روند ادامه داشت و آخرین داوطلب در ساعت 23 و 55 دقیقه روز ششم فروردین وارد مرکز ثبت‌نام فرمانداری شد.
وی با اشاره به ثبت‌نام 338 نفر به‌عنوان داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پردیس افزود: از این تعداد 178 نفر برای حوزه‌های شهری و 160 نفر برای حوزه‌های روستایی ثبت نام شده است.

حیدری به حضور تعدادی از بانوان برای ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: در این دوره 51 نفر از بانوان برای شوراهای اسلامی شهر روستا ثبت نام کردند که در کنار 278 نفر مرد ثبت‌نام‌شده، داوطلبان دوره پنجم شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان پردیس را تشکیل می‌دادند.
این مقام مسئول اضافه کرد: از این تعداد، 104 نفر برای شهر پردیس، 74 نفر برای شهر بومهن، 79 نفر برای شوراهای روستایی بخش بومهن و 81 نفر نیز برایی شوراهای روستایی بخش جاجرود ثبت‌نام کردند و بیشترین افراد ثبت‌نام شده در رده سنی 36 تا 40 سال جای گرفتند.
حیدری با اشاره به حضور داوطلبی 75 ساله در فرمانداری تصریح کرد: این فرد مسن‌ترین فرد ثبت‌نام‌شده بود و فردی با 26 سال سن نیز عنوان جوان‌ترین داوطلب را بهه خود اختصاص داده است.
رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان پردیس از حضور 35 نفر باسابقه ایثارگری برای عضویت در شوراهای شهر و روستا سخن گفت و افزود: 43 نفر از افرادی که سابقه عضویت در شوراهای دوره‌های گذشته شهری و روستایی در شهرستان پردیس را داشتند نیز برای این منظور پیش‌قدم شدند.
وی از حضور 6 نفر با مدرک دکتری، 54 نفر با مدرک کارشناسی ارشد، 144 نفر با مدرک کارشناسی، 10 نفر با مدرک فوق‌دیپلم، 47 نفر با مدرک دیپلم و 75 نفر با سواد خواندن و نوشتن خبر داد و افزود: مطابق قانون افرادی که در شورای اسلامی شهر یا روستایی عضو بوده‌اند در صورت داوطلب شدن در همان منطقه از شرط ارائه مدرک تحصیلی معاف هستند.
حیدری ادامه داد با مقایسه کوتاهی بین ثبت‌نام کنندگان دوره قبل و این دوره در شهرها مشخص می‌شود که در شهر بومهن 11 نفر افزایش ثبت‌نام داشته و در شهر پردیس 3 نفر کمتر از دوره قبل ثبت‌نام کرده‌اند.
فرماندار پردیس در جواب سؤالی مبنی بر چگونگی تأیید صلاحیت داوطلبان گفت: مطابق قانون همزمان با پایان هر روز از ثبت‌نام داوطلبان، لیست اسامی این افراد به مراجع چهار گانه برای بررسی سوابق ارائه می‌شده است و این مراجع از زمان دریافت لیست 10 روز مهلت‌دارند که سوابق پرونده داوطلبان را به هیئت اجرایی اعلام کنند تا پس‌ازآن اعضای هیئت اجرایی با تشکیل جلسه و بررسی این سوابق، صلاحیت داوطلبان را تأیید یا رد کند.
وی افزود: افرادی که برای عضویت در شوراهای شهری ثبت‌نام کرده و صلاحیت آنها تأیید نشده می‌توانند به هیئت نظارت استان مراجعه کرده و اعتراض خود را اعلام کنند و افرادی که برای عضویت در شوراهای روستایی ثبت‌نام کرده‌اند و تأیید صلاحیت نشده‌اند می‌توانند به هیئت نظارت شهرستان مراجعه کرده و اعتراض خود را به ثبت برسانند تا ادامه روند انتخابات بر اساس برنامه زمان‌بندی موجود به‌پیش رود.
فرماندار پردیس در پایان از مردم خواست تا با تحقیق و آگاهی کامل از شرایط و برنامه‌های داوطلبان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و برترین افراد را در روز 29 اردیبهشت برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر روستا انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا