شهر پردیس جزو 10 شهر پرجمعیت کشور می‌شود/ شهرداری پردیس یکی از شهرداری‌های نمونه استان تهران

شهردار پردیس بابیان اینکه شهرداری پردیس یکی از شهرداری‌های نمونه در استان تهران است، گفت: شهر پردیس با توجه به واحدهای مسکن مهر و رشد جمعت آن به‌زودی در ردیف 10 شهر پرجمعیت کشور قرار می‌گیرد.
به گزارش صبح پردیس، محمد لاله در نشست صمیمی پایان سال 95 در جمع کارکنان شهرداری پردیس اظهار داشت: پیش از بیان هر موضوعی باید ایام ولادت با سعادت بانوی بزرگوار جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) و فرا رسیدن بهار طبیعت را خدمت شهروندان گرامی تبریک عرض کنم.
وی افزود: بهار، فصل طبیعت و زمان رویش دوباره طبیعت است و امیدوارم زندگی همه ما دچار تغییراتی مثبت و نیکو باشد.
شهردار پردیس اضافه کرد: سالی که گذشت با فراز و نشیب‌هایی در ایران اسلامی همراه بود و گاه بروز وقایعی تلخ نظیر شهادت جمعی از مدافعان حرم آل الله، شهادت آتش‌نشانان عزیز در حادثه پلاسکو، سانحه قطار و … دل همه مردم را به درد آورد.
لاله خاطرنشان کرد: اما آنچه در این وقایع دیده شد، جریان فرهنگ ناب شهادت در ایران اسلامی است که همچنان خون پاک و مطهر شهدا حافظ انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای آن در سراسر جهان از گزند دشمنان و بدخواهان است.

*نتیجه اقتصاد مقاومتی، ظهور اقتصادی پویاست

وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: رهبر فرزانه انقلاب از اواخر دهه 70 هجری شمسی با توجه شرایط کشور، اسامی ژرف و پرمعنایی را انتخاب فرمودند و سالی که اواخر آن را سپری می‌کنیم، «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام گرفت.
شهردار پردیس تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی باید با تکیه‌بر توان و تلاش داخلی، وابستگی‌ها به آن‌سوی مرزها کاهش یابد و در ادامه دیگران به تخصص و توان ما وابسته شوند.
لاله ادامه داد: معنای این نحوه توسعه، هرگز اقتصاد بسته نیست بلکه در جریان آن رابطه‌ای صحیح و سازنده همراه با تعاملات در جنبه‌های مختلف علمی با جهان برقرار است تا در نهایت به اقتصادی پویا دست‌یافته و تحقق شعارهای دوران شکل‌گیری انقلاب اسلامی یعنی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را شاهد باشیم.
وی اضافه کرد: نکته حائز اهمیت در این میان، لزوم تداوم برنامه‌های اجرایی در خصوص اسامی سال است، چراکه منویات معظم له محدود به بازه زمانی یک‌ساله نیست و تا تحقق همه اهداف باید ادامه یابد.

*حرکت به سوی کسب درآمدهای پایدار

لاله با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌ها خاطرنشان کرد: باید صرفه‌جویی در هزینه‌ها سرلوحه کار مدیران قرار گیرد و در هر حوزه ای حداقل‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: همچنین جلب مشارکت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان یکی از بندهای ابلاغیه رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی نباید از نظرها دور بماند که به حمدالله شهرداری پردیس در قالب ایجاد و توسعه زیرساخت‌های الکترونیک، پیگیری اجرای فیبر نوری، سامانه 137 و … در این مسیر قرار دارد.

حرکت به‌سوی کسب درآمدهای پایدار، از دیگر موضوعاتی بود که این مقام مسئول بدان اشاره کرد و گفت: امور مالی شهرداری‌ها نباید بر مبنای کسب درآمدهای لغزان و غیرقابل اتکا استوار باشد؛ بلکه باید به‌سوی درآمدهای پایدار حرکت کنیم که شهرداری پردیس در این راستا نسبت به اقداماتی مختلف اقدام کرده است.

شهردار پردیس از این شهر به‌عنوان کلان‌شهری در آینده نام برد و گفت: شهر پردیس با توجه به واحدهای مسکن مهر و رشد جمعت آن به‌زودی در ردیف 10 شهر پرجمعیت کشور قرار می‌گیرد که این امر سرانه‌های فضای عمومی را کاهش می‌دهد و باید این افت، با تلاش، ارتقای سطح آموزش کارکنان، برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات لازم جبران شود.

لاله ادامه داد: یکی از حوزه‌های موفق طی سال 95 در شهرداری پردیس، بحث ارتقای سطح علمی کارکنان در سایه برپایی دوره‌های آموزشی بود که نه تنها پرسنل شهرداری بلکه دیگر نهادهای شمال شرق استان تهران نیز در این کلاس‌ها حضور داشتند.

*پردیس، شهر و شهرداری نمونه در استان تهران

لاله از شهرداری پردیس به‌عنوان یکی از شهرداری‌های نمونه در استان تهران یاد کرد و گفت: نه به بیان من بلکه به زبان گویای آمار و ارقام و ارزیابی‌های نهادهای استانی و کشوری، پردیس به‌عنوان یکی از شهرداری‌های نمونه استان تهران مطرح است.

شهردار پردیس ادامه داد: دستیابی به این جایگاه ماحصل تلاش مجموعه خانواده بزرگ شهرداری پردیس و مشارکت‌های مردم فهیم این خطه است، هرچند کاستی‌هایی در برخی بخش‌ها وجود دارد که باید با دقت بیشتری بدان پرداخته شود.

وی گفت: شهر پردیس طی دوره چهارم، شورای اسلامی شهر نداشت و استاندار محترم تهران به‌عنوان جانشین شورای شهر پردیس و معاونان ایشان و مدیرکل بخش‌های مختلف استانداری همواره یاریگر شهرداری پردیس بودند و باید قدردان این عزیزان بود.

بر پایه این گزارش، در پایان این مراسم کارکنان شهرداری پردیس به دلیل روز ملی شهردار و گرامیداشت یاد خاطره شهید باکری از محمد لاله شهردار پردیس با تقدیم لوح تقدیر، تجلیل به عمل آوردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا