شهر جديد پرديس كجاست؟

شهر جدید پردیس در 17 کیلومتری شرق تهران در مسير جاده هراز واقع گرديده است. ‌پرديس از شمال به سلسله جبال البرز،‌ از غرب به منطقه جاجرود، از جنوب به روستاي كرشت، ‌سياه سنگ و طاهر آباد و از شرق به بومهن محدود مي‌گردد.

به گزارش صبح پردیس؛ مکان یابی شهر جدید پردیس در منطقه شهری تهران باتوجه به شرایط طبیعی منطقه و اهداف دولت صورت گرفته که باعنایت به موقعیت حساس شهر تهران به عنوان پایتخت و مرکز سیاسی و اداری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد.

بر اساس اين گزارش نقش شهر جدید پردیس در ناحیه شرقی منطقه شهری تهران از نظر جذب جمعیت حایز اهمیت است. این شهر با برنامه ریزی توانسته نقش مهمی در این زمینه ایفا نماید.

شهر جديد پرديس با قابلیت‌های گردشگری-توریستی و سیاحتی، موقعيت خاص طبيعي، ارتفاعات،‌ آب و هواي مطبوع و جاذبه‌هاي طبيعي، شيب و پوشش گياهي مناسب با چشمه‌سارهای جاری در جای جای طبیعت و در چهارفصل سال چشم‌انداز زیبایی را به‌وجود آورده‌است از جمله منطقه آبشار کمرد، منطقه جوزک، منطقه واصفجان، منطقه پیست آبعلی، دریاچه سدلار و منطقه لار، دریاچه تار، و بسیاری از مکان‌های دیدنی و تاریخی که با نزدیکی به شهرستان دماوند، می‌تواند اوقات فراغتی سالم و به یادماندنی در ذهن توریستها، گردشگران و مسافران داشته باشد.

همچنين در حال حاضر با توجه به آخرين مصوبات، ‌اين شهر داراي حدود 3600 هكتار وسعت و شامل 9 فاز كه 6 فاز آن مسكوني و سه فاز ديگر تحقيقاتي،‌صنعتي‌ و توريستي می‌باشد.
امکاناتی همچون مراکز متعدد تجاری، آتش‌نشانی، اورژانس، پلیس انتظامی، راهنمایی و رانندگي و…. هم اکنون در این شهر مشغول فعالیت هستند و پارک فناوری پردیس به عنوان مهم‌ترین و اولين پارک فناوری بين‌المللي ایران در مجاورت این شهر واقع گرديده است.

در طرح جامع جديد حدود 740 هكتار از اراضي شهر در ناحيه جنوب غرب تحت عنوان دره بهشت و كاربري توريستي- تفريحي تعريف گرديده است كه در صورت تحقق پروژه نقطه عطفي در شكوفايي منطقه خواهد بودو كاربرهاي توريستي،‌ تفريحي،‌ تحقيقاتي و پژوهشي كه سطوح عمده اي از طرح جامع شهر را شامل می‌شود،‌ صفت بارز و مشخص اين شهر می‌باشد. از جمله طرح‌هاي در دست احداث اين شهر می‌توان به پروژه مترو اشاره نمود كه ‌آينده اي روشن را براي پرديس رقم خواهد زد.

از ديگر ويژگي‌هاي پرديس آزادراه تهران- پرديس است ، كه با بهره‌برداری از این آزادراه حلقه ارتباطی از شرق تهران به استان‌های شمالی و شمال شرق تسهیل شده و فاصله شهر جديد پرديس با تهران را از25 كيلومتر به 17 كيلومتر كاهش داده است. همچنين اجرای خط لوله انتقال آب جهت تامین آب پردیس از پروژه‌هاي مهم و اساسي شهر جديد پرديس به شمار می‌آيد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا