شهرک‌های صنعتی پردیس ساماندهی می‌شود

استاندار تهران به همراه چند تن از مسئولان از واحدهای تولیدی و صنعتی شهر پردیس بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ در ادامه دوشنبه‌های صنعتی، علیرضا فخاری استاندار تهران همراه دیگر مسئولان از واحدهای تولیدی و صنعتی پردیس بازدید کرد.

فخاری در حاشیه این بازدیدها با اشاره به مشکلات شهرک‌های صنعتی این شهرستان اظهار داشت: در بازدیدها مشکلاتی از جمله عدم تثبیت موقعیت صنعتی و کارگاهی بخش های تولیدی وجود دارد، چراکه به واسطه اینکه از گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته و در حریم محدوده حفاظت شده محیط زیست هم قرار داشته‌اند، توسعه این شهرک‌ها دچار مشکلات خاص است.

وی ادامه داد: جهت رفع مشکلات باید زمینه‌هایی برای تثبیت این شهرک‌ها فراهم شود و خط محدوده حفاظت شده در دستورکار قرار گیرد و هم با حفظ موقعیت کاربری بخش های تولیدی و صنعتی، برنامه‌ریزی برای آینده داشته باشیم؛ چرا که در حال حاضر از خدمات حوزه‌های بهداشتی و زیست محیطی محروم هستند؛ چراکه شهرداری از آنجا که این شهرک‌ها در حریم هستند، امکان خدمات‌دهی ندارند، از سوی دیگر چون تثبیت نشده‌اند هیچ سازمانی نمی‌تواند خدمات درستی به این شهرک‌ها ارائه کند.

استاندار تهران عنوان کرد: شهرک های پردیس جزو شهرک هایی است که در قالب لکه های صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و با موافقت رئیس جمهور جزو ۳۸ لکه صنعتی مورد تثبیت است تا به شهرک صنعتی تبدیل و بعد ساماندهی شود.

فخاری همچنین بر ساماندهی مسائل زیست محیطی این شهرک‌ها تاکید کرد تا آب های سطحی ساماندهی شود.

*هشدار استاندار تهران به مسئولان در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز

علیرضا فخاری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پردیس اظهار داشت: هدف اصلی جلسات و بازدیدها رفع مشکلات تولیدکنندگان است تا سهم تولید افزایش پیدا کند، باید به استانداردهای ملی و سپس بین‌المللی برسیم که رسیدن به این سطح نیازمند همکاری است و پشتوانه کار، آرامش تولیدکنندگان است.

وی ادامه داد: برای امر تولید کم نگذارید، اگر در اثر کم کاری زیانی ایجاد شود، به ما مسئولین برمی‌گردد، برای رفع مشکلات مردم، همه ما اثرگذار هستیم و برای خدمت به مردم نباید کم بگذاریم؛ چراکه آثارش به خودمان برمی‌گردد.

استاندار تهران عنوان کرد: نیازمندی‌ها و پیش‌نیازهای اولیه برای ساماندهی شهرک‌های صنعتی شهرستان پردیس برای رفع تعارضات، مسائل زیست محیطی و مالکیتی پیگیری شود.

فخاری سپس خطاب به فرماندار گفت: برای رفع موضوعات و مشکلات،کارگروهی خاصی تشکیل شود تا پیشنهاد قانع‌کننده ارائه ودر مورد اراضی فاقد سند مالکیت تصمیم‌گیری درستی انجام و به صورت هفتگی گزارش ارائه شود.

وی ادامه داد: مسائل زیست محیطی شهرک‌ها جدی گرفته شود، هیچکس حق ندارد فاضلاب را در خیابان رها کند و شهرک ها باید به سمت تعبیه سیستم فاضلاب بروند؛ البته تا پهنه محیط زیستی اصلاح نشود، تصمیمات به نتیجه نمی رسد که موضوع در شورای عالی محیط زیست باید پیگیری شود.

استاندار تهران در مورد اجرای تبصره ماده یک اراضی افزود: موارد به صورت یک جا در کمیسیون مربوطه پیگیری شود تا بر اساس نقشه موجود وضعیت مشخص شود؛ همچنین در مورد بالا بردن سطح ارزش حوزه‌های تولیدی، اگر ذخیره ارزش ایجاد نشود عناصر پشتیانی‌کننده را از دست می‌دهیم، در این راستا استفاده از ظرفیت شهرک دانش بنیان برای پیوند تولید، صنعت و دانش مهم است.

فخاری با اشاره به لزوم نظارت مستمر و اثربخش در سطح منطقه تصریح کرد: در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز که منجر به ضرر و زیان به بیت‌المال شود اولین کسی که پاسخگو است متخلف نیست؛ بلکه متخلف اصلی مسئولی است که وظیفه نظارت بر ساخت و سازها را بر عهده دارد.

وی خطاب به مسئولین ادارات و سازمان ها تاکید کرد: تکلیف بر عهده شما است و نظارت مهم است؛ از اینرو در مورد هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز با مسئول دستگاه برخورد و فرد را به کمیته رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می کنیم.

استاندار تهران با اشاره به آثار اجتماعی و سیاسی ساخت و سازهای غیرمجاز خاطرنشان کرد: قانون وضعیت فرد متخلف را مشخص کرده است اما در مورد آثار اجتماعی چنین اقدامی مسئول مربوطه را متخلف می دانیم و در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا