بوسیدن پای پدر و مادر یکی از علل شهره جهانی‌شدن شهید حججی بود

امام‌جمعه پردیس گفت: معرفت بالای شهید حججی در نذر بوسیدن پای پدر و مادر به همراه اخلاص این جوان، یک از علل شهره جهانی‌شدن این شهید بود.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد جامع الغدیر شهر پردیس برگزار شد، با اشاره به اینکه دحوالارض تنها یک روز اعتقادی بلکه علمی نیز است، اظهار کرد: در سازمان ملل نیز یک روز به نام روز زمین وجود دارد و اثبات‌شده است که خشکی زمین از یک نقطه شروع‌شده است.

وی با اشاره به کودتای 28 مرداد، افزود: اسناد آمریکایی‌ها و اعتراف خودشان هست که حکومت مصدق را با کودتا ساقط کردند و شاه فراری را برگرداندند و دخالت مستقیم به همراه انگلیسی‌ها برای نابودی حکومت مردم ایران انجام دادند.

امام‌جمعه پردیس با اشاره به سالروز آتش زدن مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها، بیان کرد: این روز در ملل اسلامی به‌عنوان روز مسجد نام‌گذاری شده است که باید از ظرفیت مسجد بیش‌ازپیش استفاده شود.

توسلی با اشاره به سالگرد ازدواج حضرت علی و فاطمه، آن را بهترین خواستگاری و ازدواج عالم برشمرد که تمام آن باید عبرت و درس برای ما باشد، تأکید کرد: امروز جوانان بایستی به‌سوی زندگی مشترک حرکت کنند و بنا بر وعده قرآن از فقر نترسند.

وی با بیان اینکه شهید زیاد دادیم، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌ترین شهدای مدافع حرم، شهید محسن حججی است؛ ولی این شهید با دیگر شهیدان چه فرقی دارد؟ هر چند شهید، شهید است و مقام شهادت بالاترین نوع مرگ است ولی صدا کردن شهادت این شهید در دنیا وی را شاخص کرد.

امام‌جمعه پردیس با بیان اینکه اخلاص این شهید، شجاعت، مردانگی، صلابت و خشم و غضب بر دشمن در این جوان آراسته و نذری که شهید حججی می‌کند که پای پدر و مادر را ببوسد که نشان از معرفت بالای این شهید داد، تصریح کرد: این احترام به پدر و مادر باعث شد این شهید آوازه جهانی شود.

توسلی با اشاره به آغاز دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام که از همه جناح‌ها و گروه‌ها با حفظ انقلابی بودنش در این مجمع وجود دارد، تأکید کرد: سامان بخشیدن به مجموعه سیاست‌های کلی نظام، سامان بخشیدن به مسئله نظارت به سیاست‌های کلی نظام، سازوکار لازم برای کارآمدی و اثربخشی سیاست‌ها، ایجاد انسجام کامل در ساختار تشکیلاتی و مدیریتی و چابک سازی سیستم از جمله مواردی بود که مقام معظم رهبری بر عهده این مجمع قرار دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا