چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام پردیس+تصاویر

مراسم چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام پردیس در بوستان نورالشهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مراسم چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام پردیس در بوستان نورالشهدای این شهر با‌ حضور سردار شاه‌چراغی فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران برگزار شد.

در این مراسم و پس از حضور دختر شهید مدافع حرم سید حسین حسینی و درد دل با پدر شهید خود، سردار سید محمدتقی شاه‌چراغی با تقدیر از حضور پرشور مردم در این مراسم اظهار کرد: خداوند عمر، جوانی، پدر، مادر، فرزندان، قرآن، اسلام، دین، سلامتی و… که تماما نعمت است را در اختیار ما قرار داده و در کلام بزرگان و علمای ما تمام نعمت‌های الهی امانت هستند.

وی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) می‌فرمایند حفظ و نگهداری این امانت و آن امانت باید به صاحبش سپرده شود، اگر جوانی و سلامتی فرزندان ما امانت هستند باید در حفظ آن کوشا باشیم.

فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران افزود: شهیدان ما امانت پدر، مادر و همسرانشان بودند، این شهدا از قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) تبعیت کرده و با شهادت خود از آنها دفاع کردند.

وی پس از تعریف خاطره‌ای از خانواده شهدا تصریح کرد: آنچه باعث می‌شود مزار شهدا تبدیل به زیارتگاه شود، در راه خدا گام‌برداشتن است، شهادت در صحنه‌های سخت و درگیری‌های میدان جنگ به‌دست نمی‌آید، مگر اینکه سرشت انسان پاک و مطهر باشد.

شاه‌چراغی ادامه داد: باید سرشت انسان به‌جایی برسد که مردم گمان نکنند که شهدا فوت کردند، بلکه بدانند آنها حضور دارند و نظاره‌گر ما هستند.

وی اضافه کرد: در عالم هستی هیچ جایگاهی حتی جایگاه انبیا به اندازه شهدا نیست، امام حسین (ع) سید الشهدا هستند و این باعث ارادت بیشتر مردم به این امام بزرگوار شده است.

فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران با بیان اینکه شهدا در قله هستند و ما نیازمند آنها هستیم، اظهار کرد: در عملیات بدر در زمستان ۶۳ در گردان علی ابن ابی‌طالب (ع) بودیم که دشمن از دجله عبور کرد، قرار بود ما راه رخنه آنها را ببندیم، درگیری شدیدی به‌وجود آمد.

وی تصریح کرد: رزمندگان در این درگیری در‌ حال درازکش نیز گلوله می‌خوردند اما با این وجود به خاکریزی رسیدیم، تپه کوچکی بود، پس از رسیدن به بالای تپه سه جوان ایستاده بودند، در این حالت اضطراب نام فرمانده آنها را سؤال کردیم.

شاه‌چراغی اظهار کرد: آن سه رزمنده گفتند فرمانده آنها حضور دارد اما ما وی را ندیدیم، پرسیدیم کجاست؟ گفتند امام عصر (عج) فرمانده ماست و در اینجا حضور دارند.

وی افزود: یک‌ساعت به مغرب مانده بود و فضا پر از دود، تیر‌اندازی و درگیری تن‌ به‌ تن بود در آن هنگام صدای اذان به گوش رسید، نماز اول وقت در جنگ فراموش نمی‌شد، پس از خواندن نماز یکی از همرزم‌ها گفت آن سه نفر رزمنده شهید شدند، یکی از آنها سر نداشت، آنگاه بود که متوجه شدیم آنها امام عصر (عج) را می‌دیدند.

فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران اضافه کرد: در صحنه‌های مختلف در جنگ بسیار از این موارد دیده شده و پرده‌ها در هنگام شهادت برای شهدای ما به کنار می‌رفت.

وی با اشاره به فرمایش روز گذشته مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جنس انقلاب اسلامی خدایی است رهبری فرمودند: «در دل هراس راه ندهید و این مثل روز روشن است که پیروزی از آن اسلام و ماست و آمریکا نمی‌تواند کاری انجام دهد».

شاه‌چراغی تصریح کرد: با این مردم و بچه‌های مؤمن هیچ هراسی نمی‌توان به دل راه داد و تیپ‌های مختلف فاطمیون، زینبیون و … پاسدار انقلاب و کشور هستند.

شاه‌چراغی بیان کرد: فرزند آیت‌الله بهجت نقل کرد از پدرشان سؤال کرده که از یمن خبری نرسیده است؟ ایشان این را بسیار مهم می‌دانستند و این را از آثار ظهور می‌دیدند.

فرمانده سپاه حضرت سید‌الشهدا (ع) استان تهران گفت: کسی نباید به راه این شهدا شک کند زیرا تمام آنها در راه سیدالشهدا (ع) قدم گذاشتند.

وی افزود: در عملیات والفجر پس از خواندن نماز در سنگر برای گشت‌زنی از آن خارج شدیم اما پس از پنج دقیقه خط شلوغ شد فکر کردیم دشمن حمله کرده است اما متوجه شدیم در هنگام نماز، نمازگزاران قتل عام شدند.

شاه‌چراغی اذعان کرد: رفتیم و دیدیم خمپاره میان محراب برخورد کرده و ۱۴ رزمنده با ترکش‌های فراوان به شهادت رسیدند و مکبر زمزمه می‌کرد و می‌گفت؛ اسلام علیک یا اباعبدالله (ع) و این اوج معنویت را می‌رساند، بنابراین با این‌همه رشادت‌ها و جانفشانی‌ها حق این شهدا نیست که ما در مقابل دشمنان کم بیاوریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسین توسلی، امام جمعه پردیس نیز در این مراسم اظهار کرد: امروز مراسم چهارمین سالگرد ورود دو شهید گمنام و سرفراز جنگ تحمیلی به‌همت شهرداری پردیس انجام می‌شود، اما ما میهمان این دو شهید هستیم.

وی بیان کرد: از چهار سال پیش که این منطقه ساماندهی نشده بود جوانان و نوجوانان روز و شب به این محل آمده و با توسل به شهدا دل خود را خالی و به معنویات نزدیک می‌شدند.

توسلی در پایان متذکر شد: مزار شهدا دل‌ها را تسخیر و به یاد معنویات می‌اندازد، این بوستان تبدیل به زیارتگاه بسیار نورانی خواهد شد و بزرگترین مراسم‌ها را میزبان این شهدا خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در مراسم چهارمین سالگرد تدفین شهدای گمنام پردیس حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت(ع) به مداحی در وصف شهدا پرداخت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا