حضور 200 شرکت داخلی و 12 شرکت خارجی در پارک فناوری پردیس/ تولید بیش از 700 محصول تولیدی در پارک فناوری پردیس

رئیس پارک فناوری پردیس با اشاره به مساحت 60 هکتاری پارک فناوری پردیس گفت: 200 شرکت داخلی و 12 شرکت خارجی در این پارک مستقر هستند و بیش از  بیش از 700 محصول تولیدی دارند.

به گزارش صبح پردیس، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فرانسه (AFP) اظهار داشت: پارک فناوری پردیس قطب فناوری ایران است و بهترین شرکت‌های فنی کشور عضو آن هستند. بي‌شك همکاری‌ بین شرکت‌های ایرانی و فرانسوی باعث توسعه ظرفیت فنی و بازار آنها می‌شود.

وی افزود: ایران به لحاظ نیروی انسانی متخصص ظرفیت بالایی دارد و در زمینه‌ فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی رتبه چهارم را در سطح دنیا دارد و نیروی متخصص و بازار ایران مزیتی برای همکاری بین شرکت‌های دو کشور ایران و فرانسه است.

صفاری نیا گفت: در حال حاضر پارک فناوری پردیس 60 هکتار است و تقریباً هر سه سال یک فاز پارک را به مساحت 20 هکتار توسعه می‌دهیم و در هر فاز نزدیک به 100 شرکت جدید اضافه می‌شوند.

وی ادامه داد: حدود 200 شرکت عضو پارک فناوری پردیس هستند و در رشته‌های فناوري اطلاعات، فناوری نانو و بيو بیش از 700 محصول تولیدی دارند. همچنين ده ها پتنت ثبت شده و بیش از سه هزار نفر نیروی متخصص در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی در انتها با اشاره به فعالیت 12 شرکت خارجی در پارک فناوری پردیس گفت: شرکت‌هایی از اسپانیا، بلژیک، انگلیس، هند، روسیه، فرانسه و چین همکاری‌های مشترکی با شرکت‌های ایرانی تعریف کرده‌اند و آنها از مزیت معافیت‌های 20 ساله مالیاتی بهرمند می‌شوند؛ ضمن اینکه قانون‌کار و مبادلات مالی با کشورهای خارجی در پارک، مشابه مناطق آزاد است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا