شرکت عمران پردیس طبق قانون از پرداخت مالیات معاف است/ دست روی دست نگذاشتیم تا حساب شرکت شرکت عمران پردیس مسدود شود

مدیرعامل شرکت عمران پردیس تایید مسدود شدن حساب‌های این شرکت گفت: مالیات پروژه‌های مسکن مهر با شرایطی معاف می‌باشد.
به گزارش صبح پردیس، سعید غفوری با تأیید مسدود شدن حساب‌های این شرکت از سوی اداره مالیات گفت: با اصل این‌که برای شرکت مالیات بسته‌شده است مخالفیم؛ چراکه به استناد نامه معاونت حقوقی ریس جمهوری در خصوص مالیات پروژه‌های مسکن مهر که اجرای محوطه‌سازی آن توسط سازنده دیگری غیر از سازنده واحدها انجام می‌شود معاف می‌باشد.
وی افزود: اصل این قضیه به سال 91 بر می‌گردد که اصل مالیات بسته‌شده 11 میلیارد تومان بوده که 6 میلیارد تومان دیگر آن جریمه دیرکرد پرداخت بوده است.
مدیرعامل شرکت عمران پردیس بابیان اینکه اصلاً این مالیات بر ما تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: به استناد تبصره ذیل ماده 5 قانون ایجاد شهرهای جدید مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان در سال 1380 مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاری از منابع داخلی شرکت برای ایجاد فضاهای آموزشی، فرهنگی و مذهبی به‌حساب مالیات‌های قطعی شده شرکت عمران شهرهای جدید منظور خواهد شد و درمجموع شرکت از پرداخت مالیات معاف خواهد شد که این موضوع در ردیف 148 هم پیوست قانون بودجه سال 95 هم شده است.

غفوری بابیان اینکه تاکنون پیگیری‌های زیادی برای پرداخت مالیات کرده‌ای، تأکید کرد: تاکنون 54 مورد را پیگیری کرده‌ایم و صورت‌جلسه شده است و این نبوده که دست روی دست بگذاریم تا حساب شرکت مسدود شود.
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم بنا به دستور رئیس‌جمهور پرونده مسکن مهر خصوصاً در پردیس را هر چه سریع‌تر ببندیم، تصریح کرد: انتظار از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی این است همکاری بیشتری کنند؛ وزارت نیرو و خصوصاً آب و فاضلاب انتظار داریم که به وظایف ذاتی خود عمل کنند چراکه با قطع آب کارگاهی ساخت‌وساز را کند کرده‌اند و دیگر از توان ما خارج است و همه‌چیز را به دوش شرکت عمران پردیس انداخته‌اند.
غفوری گفت: درخواستم از سازمان برنامه بودجه این است اعتباراتی که قرار بود پرداخت کنند را هرچه سریع‌تر تزریق کنند و در حال حاضر 48 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری و تحویل‌داریم که پیمانکاران منتظر دریافت پول هستند تا واحدها را تکمیل کنند.

منبع: خبرگزاری صدا‌وسیما

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا