شرایط ابطال گواهی صلاحیت شتابدهنده‌های نوآوری

رییس پارک فناوری پردیس با تاکید بر اینکه گواهی صلاحیت صادر شده برای شتابدهنده‌ها ۲ ساله خواهد بود،‌ گفت: تمدید این گواهی بر اساس امتیاز ارزیابی سالانه آنها خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایسنا، مهدی صفاری‌نیا در نشست خبری امروز با عنوان ابلاغ دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتباربخشی به شتابدهنده نوآوری، فضای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم آفرینی که در محل ساختمان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد، با اشاره به تجربه ۹ ساله کشور در حوزه ایجاد شتابدهنده‌ها، گفت: تاکنون از سوی برخی از دستگاه‌ها اقدام به ایجاد شتابدهنده‌ها می‌شد و معاونت علمی نیز استانداردی برای این نوع مراکز تدوین کرده است.

وی ادامه داد: ما در مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس در بازه زمانی ۹ ساله بر اساس چارچوب‌های خاصی برای تعداد ۷۸ مجموعه، گواهی صلاحیت صادر کردیم.

صفاری‌نیا با اشاره جزئیات دستورالعمل جدید معاونت علمی در زمینه حمایت از توسعه فعالیت و اعتباربخشی به شتابدهنده نوآوری، فضای کار اشتراکی نوآوری و مراکز هم آفرینی، گفت: شتابدهنده‌های نوآوری در حال بهره‌برداری در صورت صلاحیت متقاضی و با امتیاز کسب شده در شاخص‌های ارزیابی، در قالب سطح ۱ و ۲ مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مدت اعتبار گواهی صلاحیت صادر شده ۲ ساله است و تمدید آن بر اساس امتیاز ارزیابی سالانه آنها خواهد بود.

رییس پارک فناوری پردیس تاکید کرد: احراز عدم اصلاح و صحیح بودن مدارک ارائه شده، صدور حکم محکومیت کیفری برای نهاد مؤسس، عدم اعلام تغییرات اساسی شتابدهنده که منجر به کاهش چشمگیر کیفیت خدمات آن شود، عدم همکاری در بازدیدها و عدم ارائه گزارشات ادواری، عدم پایبندی به طرح کسب و کار و مدل توسعه‌ای و مالی ارائه شده و تصمیم‌گیری پس از دریافت شکایت و بررسی گزارش بازرسان از جمله مواردی است که منجر به ابطال گواهی صلاحیت شتابدهنده‌ها خواهد شد.

وی تاکید کرد: مرکز شتابدهی نوآوری پارک پردیس در صورتی که شتابدهنده‌ای شرایط لازم را نداشته باشد، به آن کمک خواهد کرد تا خود را به سطح یک و ۲ شتابدهی برساند تا بتواند مشمول حمایت‌های معاونت علمی قرار گیرد.

صفاری‌نیا با اشاره به رشد کمی شتابدهنده‌ها در کشور، خاطر نشان کرد: مانعی ندارد که این مراکز گسترده شوند، ولی مراکزی مشمول حمایت معاونت می‌شوند که بتوانند طبق این دستورالعمل فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

رییس پارک فناوری پردیس اظهار کرد: در ارزیابی از شتابدهنده‌ها، برنامه آینده آنها هر چند مهم است، ولی ما بر اساس عملکرد آنها در گذشته، آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی‌های ما بر اساس شاخص‌های مندرج در این دستور العمل است، اضافه کرد: زمان ارزیابی‌ها بسته به میزان همکاری مجموعه‌ها با ما است و ما نمونه‌ای داشته‌ایم که در مدت سه روز تایید صلاحیت را به شرکت متقاضی ارائه کرده‌ایم.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا