سیمان بزرگترین فاز 11 مسکن مهر پردیس تامین شد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه سیمان مصرفی در طرح‌های مسکن مهر این شهر روزانه حدود یک و نیم تن است، گفت: با پیگیری‌های انجام شده سیمان مصرفی فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس تامین شده است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، «مهدی هدایت» اظهار داشت: عملیات عمرانی مسکن مهر پردیس مانند روزهای گذشته در حال انجام است و با تامین به موقع سیمان، مانع از ایجاد وقفه در کار ساخت و ساز پروژه های عمرانی شدیم.

وی با اشاره به جزئیات ساخت و ساز در مسکن مهر طی روزهای گذشته اظهار داشت: پیمانکاران موظف به ساخت تمام دیوارهای باقی مانده در بخش آماده سازی شدند و در فاز ۱۱ تمامی واحدها آماده برای نصبیات هستند و تحویل بلوک های ۱۵ واحدی زون ۲ نیز آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس از افتتاح تقاطع غیر همسطح در فاز ۱۱ طی روزهای آتی خبرداد و اظهار داشت: این تقاطع دارای یک دستگاه پل با ۲ عرشه جداگانه به صورت شرقی و غربی بر روی محور ۴۵ متری و دارای ۳۶ تیر به طول ۳۲ متر است.

وی ادامه داد: این تقاطع دارای چهار رمپ و لوپ است که رمپ شماره سه به اتمام و بهره برداری رسیده و در امتداد شمال به جنوب این تقاطع به دلیل عبور رودخانه یک کانال سرپوشیده با دو دهانه چهار متری به ارتفاع چهار متر و طول حدود ۳۶۵ متر اجرا شده است.

*اولویت حفظ فضای سبز در ساخت مترو تهران – پردیس

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به ضرورت حفظ فضای سبز محدوده ساخت مترو تهران – پردیس، اظهار داشت: حفظ اندک درختان این مسیر در دستور کار قرار دارد.

هدایت گفت: یکی از نگرانی های دوستداران محیط زیست برای شروع این طرح، حفظ منابع طبیعی و فضای سبز موجود در این مسیر بود که باعث شد تا صدور مجوز توسط سازمان حفاظت محیط زیست با تاخیر همراه شود.

وی ادامه داد: شرکت عمران با توجه به ضرورت محافظت از فضای سبز، این طرح را بدون آسیب به درختان محدوده ساخت مترو اجرا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در حدود ۱۹ کیلومتر از مسیر در زیرزمین و به صورت تونل خواهد بود و بخش عمده راه احداثی موضوعی بابت فضای سبز ندارد.

هدایت افزود: احداث پل ۷۰۰ متری و پرتال ورودی تونل‌ها، بخش کمی از مسیر روباز طرح در محدوده جاجرود واقع شده که در همین خصوص تدابیری اندیشیده شده تا بتوان بدون آسیب به محیط زیست، بخش روباز در این منطقه احداث شود.

وی توضیح داد: برای جابجایی حدود ۳۰۰ درخت این محدوده به صورت زنده و انتقال به مکانی دیگر، با یکی از شرکتهای معتبر مذاکراتی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس به دوستداران محیط زیست اطمینان داد که با توجه به طراحی‌های صورت گرفته زیرزمینی برای احداث پروژه مترو تهران – پردیس که ایمن‌ترین و آسان‌ترین روش حمل و نقل خواهد بود، هیچ آسیبی به فضای سبز و مناطق حفاظت شده پارک ملی خجیر وارد نخواهدشد.

بنابر این گزارش، پس از کش و قوس‌های فراوان و تلاش‌های چندین ساله، اواخر سال گذشته احداث پروژه مترو تهران – پردیس در هیات دولت تصویب و سپس مجوز سازمان حفاظت محیط زیست صادر شد تا دیگر مشکلی برای اجرای این طرح ملی در منطقه شرق تهران وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا