سیاهسنگ آلوده به ساخت‌وساز غیرمجاز است/ تهدید پرسنل پلیس ساختمان شهرداری پردیس با سلاح گرم

شهردار شهر پردیس با اشاره به اینکه سیاهسنگ آلوده به ساخت‌وساز غیرمجاز است، گفت: بخش قابل توجهی از این افراد به دنبال ارزش افزوده فراوانی هستند که از قبل این ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، همتی اظهار کرد: افرادی که در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز ساختمان بنا می‌کنند این کار را به نام حمایت از تولید انجام می‌دهند در منطقه صنعتی خرمدشت و سیاه سنگ سوله‌های عظیمی بنا شده است و هر زمان که نسبت به تخریب آنها اقدام می‌شود در دستگاه قضایی بهانه‌هایی همچون اشتغالزایی می‌آورند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از این افراد به دنبال ارزش افزوده فراوانی هستند که از قبل این ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد می‌شود.

شهردار پردیس ادامه داد: برخی موانع قانونی بر سر راه مقابله با ساخت و سازغیرمجاز وجود دارد؛ اما باید از همان ابتدا مانع از ساخت و سازها شد و اجازه این کار داده نشود.

همتی تصریح کرد: عقل حکم می‌کند که پیشگیری بهتر از درمان است و این عبارت توجیهی برای ادامه ساخت و سازهای نیست، به طور مثال در سیاه‌سنگ در پردیس حدود 8 ساعت طول می‌کشد که پلیس ساختمان یک دور کامل منطقه را کنترل و نظارت کند.

وی بیان کرد: پلیس ساختمان به 8 ساعت زمان برای نظارت در منطقه مذکور نیاز دارد در حالی که در عرض 2 ساعت یک سوله ساخته می‌شود ضمن اینکه روز گذشته پرسنل پلیس ساختمان مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

شهردار پردیس ادامه داد: همچنین برای ورود به یک بنای در بسته نیاز به حکم مقام قضایی داریم هرچند از این بابت مشکلی نیست و دادستان کمک کرده است.

همتی گفت: منطقه سیاه سنگ تماما آلوده است و دادستان بهتر از شهرداری نام افرادی که در آنجا کار می‌کنند را می‌داند و با بسیاری از آنها برخورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در دیوان عدالت به راحتی می‌توانند با مستمسک صنعتی بودن و اشتغال‌زایی و دیگر بهانه‌ها به راحتی رای توقف بگیرند، این رای دست شهرداری را برای مقابله با ساخت و ساز می‌بندد.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل