سگ‌های ولگرد در شرق استان تهران ساماندهی و عقیم‌سازی می‌شوند

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و شهر پردیس از ساماندهی و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد در شرق استان تهران خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، آرش شهریور با اشاره به معضل سگ‌های ولگرد در شهرستان‌های دماوند و پردیس اظهار داشت: بحث ساماندهی و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد و بی‌پناه یکی از مهم‌ترین مسائلی است که با همکاری تمام شهرداری‌های شرق استان تهران در حال ساماندهی و عقیم‌سازی هستند.

وی افزود: با مصوبه جدید تمام امور ساماندهی سگ‌های بلا صاحب و ولگرد به شرکت مدیریت پسماند واگذار و بودجه خوبی نیز در این زمینه مصوب شده است؛ اما نیاز است تا تمامی انجمن‌های مردم‌نهاد فعال نیز در این زمینه به ما کمک کنند، که به زودی نیز نشستی برای تبادل اطلاعات و هماهنگی با این سازمان‌ها با هدف حمایت از حیوانات تشکیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌های شهرستان‌های دماوند و پردیس همچنین با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه آموزش شهروندی و مشارکت مردمی برای رفع مشکلات زیست‌محیطی گفت: با مصوبه جدید هیئت مدیره قرار شده است که اولویت اصلی در زمینه تفکیک از مبدأ، آموزش، برگزاری نشست‌ها و همچنین مشارکت عمومی مردم با فرهنگ‌سازی و تبلیغات همراه باشد.

شهریور عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و مدیریت یکپارچه در سطح شرق استان تهران، باید به جایی برسیم که از مبدأ، مقدار پسماند و زباله کاهش داده شده و با تفکیک زباله از مبدأ، سیستم دفن تولید به انرژی و همچنین تولید کمپوست، با شرط ایجاد کمترین شیرابه و پساب تغییر کند که البته پیش‌شرط و اجرای تمام این برنامه‌ها، مشارکت و فرهنگ‌سازی میان شهروندان را می‌طلبد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا