به همت شرکت صنایع ارتباطی آوا

سوییچ‌های مخابراتی شرکت عضو پارک فناوری پردیس در مبارزه با کرونا گره‌گشا شد

استفاده از سوییچ‌های مخابرانی تولید شرکت «آوا کار» که از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس است، باعث شد سامانه تلفنی 4030 ظرف 72 ساعت راه‌اندازی شود.

به گزارش صبح پردیس،یکی از زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سامانه 4030 سوییچ‌های مخابراتی پرظرفیت بود، در شرایط عادی چندین ماه وارد کردن این محصولِ دارای فناوری پیشرفته زمان می‌برد.

شرکت دانش بنیان صنایع ارتباطی آوا کار طراحی و ساخت سوییچ‌های مخابراتی پرظرفیت را انجام می‌دهد.

انوشیروان مرآت، مدیر این شرکت دانش‌بنیان درباره این محصول گفت: از فناوری مخابراتی نسل جدید برای توسعه این محصول استفاده شده است.

وی افزود: این سوییچ‌ها در برقراری ارتباطات تلفنی کاربرد دارد، پیش از تولید آن در داخل سازمان‌ها و ارگان‌ها باید از محصولات اروپایی و چینی برای رفع نیاز خود استفاده می‌کردند اما اکنون این محصول جایگزینی برای آنها است.

مرآت ادامه داد: سازمان‌های متوسط و بزرگ، ارتباطات مخابراتی و تلفنی خود میان کاربران را با این سوییچ‌ها برقرار می‌کنند، بدین معنا که اگر سازمان‌ها دارای شعب مختلف با پراکندگی جغرافیایی باشند به سوییچ‌های پرظرفیت نیاز دارند.

وی عنوان کرد: شرکت مخابرات ایران نیز در توسعه جدید خود از این محصول استفاده کرده است و اکنون شبکه مخابرات در 11 استان کشور از این محصول بهره برده اند.

وی درباره کاربرد این محصول در شیوع کرونا گفت: غربالگری بیش از 60 میلیون ایرانی با تماس از طریق سامانه 4030 انجام شد، پس با استفاده از این سوییچ‌های پرظرفیت امکان پاسخگویی به این حجم بالا امکان پذیر است. این محصول با استفاده از فناوری نسل جدید مخابرات پاسخگویی به این تماس‌ها را ممکن کرد.

مرآت بیان کرد: همچنین برای پاسخگویی به این حجم از تماس نیاز به تعداد بیش از 50 هزار اپراتور است که عملا استقرار آنها در یک مکان ممکن نیست، اما این محصول فرصتی فراهم می‌کند تا اپراتورها در مکان‌های مختلف پاسخگوی مردم باشند و به نوعی یکپارچه سازی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با فناوری هوش مصنوعی که در این سامانه وجود دارد، قابلیت سنجش حالات روحی تماس گیرنده مانند اضطراب، عصبانیت و آرامش از طریق تحلیل صوت و حالات صدا نیز ممکن است، این مسئله به تهیه گزارش‌های تحلیلی درباره تحولات و روند شیوع بیماری در مناطق گوناگون کشور کمک می‌کند.

در حال حاضر علاوه بر شرکت مخابرات، بیش از هزار سازمان و ارگان در سطح کشور از این محصول استفاده می‌کنند، محصولی ایران ساخت که با همت نیروی انسانی نوآور طراحی و ساخته شد.

این محصول برآمده از دل زیست بوم فناوری و نوآوری است که اکنون در زمان بحران به کار آمد تا بار دیگر اهمیت رونق این زیست بوم مشخص شود، لازم به ذکر است که این شرکت زمینه اشتغالزایی را برای بیش از صد طراح و مهندس فراهم کرده است.

منبع: پارک فناوری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا