سهم شهروندان و مسئولان پردیس در مبارزه با کرونا

 هیچ کس از بلای کرونا در امان نیست، مسئول، شهروند، زن، مرد، کاسب، مشتری، معلم و شاگرد همه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سهم عمده ای دارند.

به گزارش صبح پردیس، با توجه به اقدامات پیشگیرانه انجام شده توسط مسئولین و شهروندان وضعیت کرونا در شهرستان پردیس نگران کننده نیست.

شهروندان مثل همیشه در کمک رسانی و امداد در صحنه حضور دارند و شبکه های اجتماعی این روزها صحنه های زیبایی از ایثار را به نمایش می گذارند.

نذر توزیع دستکش، نذر توزیع وسایل بهداشتی، نذر سمپاشی و ضد عفونی داوطلبانه توسط شهروندان مخلصی‌که در تاریکی شب ناشناس به مردم خدمت می‌کنند.

کارمندان ادارات و بانک که پس از اتمام ساعت کاری محل کار خود را ضدعفونی کرده و پس از اطمینان از پاکی محیط کار خود و همکارانش به سمت منازل خود می روند.

نانوایی که با وجود گرمای فر دستکش چند لایه پلاستیک می پوشد و با رعایت بهداشت ضامن سلامت مشتریان خود است و یا میوه فروشی که تک تک میوه ها را داخل پلاستیک می گذارد تا از ویروس کرونا در امان باشد همه آنها دین خود را برای مبارزه با این ویروس ادا می کنند.

صاحب مجتمع تجاری که یک جا اجاره ۳۵ واحد تجاری خود را می بخشد هم در صف اول مبارزه با ویروس کرونا هست.

سهم فرمانداری پردیس در مقابله با ویروس کرونا، تسریع راه اندازی کارخانه الکل در شهرستان است.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: سهم فرمانداری به عنوان نماینده دولت، کمک به تسریع راه اندازی کارخانه الکل و تامین الکل برای تولید کننده های مواد ضد عفونی کننده با کمک گرفتن از دستگاه‌های استانی است.

مهدی حسین نژاد گفت: به توجه به شرایط موجود و نیاز مردم به الکل وظیفه ما کمک به تسریع راه اندازی این کارخانه الکل سازی با ظرفیت تولید روزانه ۲۲هزار لیتر الکل است تا از ابتدای سال ۹۹ رسما کار خود را شروع کند و مشکل کمبود الکل مرتفع شود.

وی با اشاره به تامین الکل مورد نیاز شرکتهای تولیدکننده مواد ضد عفونی کننده، خاطر نشان کرد: تامین مواد اولیه برای شرکت‌های تولید کنند مواد ضد عفونی کننده نیز مسئولیت اجتماعی ما برای رفع نیاز به مواد ضد عفونی کنند با فراهم کردن مواد اولیه برای فعالیت شرکت های تولید کننده است.

معاون برنامه ریزی فرماندار از تشدید نظارت و گشت های بازرسی در سطح شهرستان خبرداد و اظهار داشت: برای مبارزه با بیماری کرونا، بازدید از تمام داروخانه های سطح شهرستان با تیمی متشکل از نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسی فرمانداری، اداره اصناف و صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان و معاونت غذا و درمان برگزار می شود.

حسین نژاد گفت: نظارت بر توزیع مناسب اقلام ضدعفونی کننده و جلوگیری از فروش ضدعفونی کننده های تقلبی در سطح شهرستان، نظارت بر قیمت عرضه اقلام و توقف تولید غیر قانونی الکل متانول توسط یکی از شرکت‌ها در سطح منطقه بخشی از فعالیت های گشت بازرسی شهرستان است.

وی ادامه داد: گشت و بازرسی از نانوایی ها، آموزش گند زدایی و بهداشت محل، نصب پوستر آموزشی در معرض دید مشتریان در نانوایی، آموزش تبادل پول به روش بهداشتی توسط این گروه بازرسی انجام و در طی گشت ها به دو نانوایی متخلف نیز اخطار پلمب داده شد.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: تعطیلی تمام قلیان سراها و برخورد با موارد انگشت شمار، بازرسی از تمام جایگاه‌های پمپ بنزین و ارائه آموزش‌های لازم به متصدیان، جمع آوری تمامی دستفروشان، تعطیلی روز بازارها نیز بخش دیگری از فعالیت گشت مشترک بازرسی در مقابله با ویروش کرونا است.

حسین نژاد گفت: با تامین پارچه ماسک برای یکی از شرکت ها، به زودی روزانه ۲ هزار ماسک پارچه‌ای تولید و به شهروندان عرضه خواهد شد در حال حاضر روزانه ۳۰۰ عدد ماسک توسط یک کارگاه تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه در شرایط نامناسب تحریم و بیماری کرونا هستیم، اظهار داشت: زیر ساخت های لازم برای اقدامات مطلوب فراهم نیست، مشکلات اقتصادی مردم را درک می‌کنیم و ضمن توجه به سلامت مردم تلاش می‌کنیم تا واحدهای صنفی مشکل اقتصادی کمتری داشته باشند.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس گفت: به واحدهای صنفی که ظرفیت مناسب و فضای کافی داشته باشند به شرط حفظ سلامت مشتریان، مجوز فروش فوق العاده می‌دهیم.

بخشدار بومهن گفت: سهم من در مبارزه با بیماری کرونا، حضور در بین مردم و آگاهی بخشی به آنها درباره خطر شیوع بیماری است.

رضا خدادادی عنوان کرد: بسیاری از شهروندان هنوز خطر بیماری کرونا را جدی نگرفتند و مسئولیت اجتماعی من این است که خطرات شیوع بیماری را به آنها گوشزد کنم و از آنها بخواهم که در منازل خود بمانند تا بیماری هر چه سریعتر فروکش کند.

وی ادامه داد: مراجعه به تک تک اصنافی که با وجود تذکرات متعدد هنوز برخی از اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند یکی دیگر از وظایف من برای آگاهی بخشی به شهروندان و مقابله با شیوع بیماری کرونا است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: سهم من در مبارزه با بیماری کرونا و محافظ از سلامت مهرنشینان راه اندازی خدمات اینترنتی فروش عرصه نقل و انتقال و کارت قسط مالکان ومتقاضیان است تا با کاهش ترددها به مجموعه شرکت عمران و کارگزاری مسکن مهر با شیوع بیماری مقابله کنم.

مهدی هدایت افزود: به منظور پیشگیری از ابتلا مهرنشینان به کرونا، ضد عفونی روزانه شرکت عمران و کارگزاری را در دست اقدام داریم، مراجعان با تب سنج پالایش و پس از آن وارد مجموعه می شوند.

وی ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی فازهای مسکن مهر به صورت روزانه انجام می شود و در دو مدرسه اجتماع محور فاز۸ و ۵ مسکن مهر پردیس ماسک پارچه ای تولید و توزیع می شود.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۴ هزار و ۹۹۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۵۳ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۴ هزار و ۹۹۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا