دور باطل بین شهرداری و اداره ثبت برای سنددار شدن زمین‌های شهر بومهن وجود دارد/ شورا عرصه خدمت رسانی و نه سیاست بازی است

امام‌جمعه موقت شهرستان پردیس با اشاره به اینکه دور باطل بین شهرداری و اداره ثبت برای سنددار شدن زمین‌های شهر بومهن وجود دارد، گفت: شورا عرصه خدمت‌رسانی و نه سیاست‌بازی است و اعضای شورا باید شورای مردم شهر و نه شورای شهرداری شهر باشند.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی تبار، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان پردیس که با حضور مردم ولایی و انقلابی این شهرستان در مسجد الغدیر شهر پردیس برگزار شد، با اشاره به‌پایان ثبت‌نام داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای شهر و روستاها شهرستان پردیس، اظهار کرد: بعد از چهار دوره که از انتخابات شوراهای شهر و روستا، با کمال تأسف آن جایگاه حقیقی شورا در جامعه پیدا نشده است.

وی با اشاره به اینکه شوراها هنوز جایگاه اصلی خویش را پیدا نکردند، افزود: این موضوع به دو شاخص فرهنگی و قانون‌گذاری باز می‌گردد و امروز تعریف و تفسیری که در جامعه می‌بینیم، شوراها به شوراهای شهرداری تبدیل می‌شوند؛ درحالی‌که مردم اینها را انتخاب کرده‌اند و بایستی شورای شهر و مردم شهر باشند.

امام‌جمعه موقت شهرستان پردیس ادامه داد: شوراها با رأی مردم انتخاب می‌شوند و بایستی بیشتر وقت و ارتباطات خود را برای مردم قرار دهند و گاهی زبان مسئولان برای مردم می‌شوند؛ درحالی‌که باید دردهای مردم را به مسئولان برسانند.

حسینی تبار تصریح کرد: عدم آگاهی برخی کاندیداها از قوانین و مقررات و نبود آموزش برای افرادی که قرار است به این عرصه مهم تصمیم‌گیری وارد شود، از دیگر ضعف‌های شوراها است.

وی بابیان اینکه الان حدود ۳۰ سال از انقلاب می‌گذرد و زمین‌های شهر بومهن هنوز سند ندارند، تأکید کرد: وقتی مردم برای سند گرفتن اقدام می‌کنند ثبت به آنها می‌گوید که به‌جایی سند می‌دهیم که دیوار داشته باشد و وقتی برای دیوارکشی اقدام می‌کنند شهرداری می‌گوید ما به‌جایی مجوز می‌دهیم که سند داشته باشد و مردم دور باطل می‌چرخد و باعث می‌شود یک فساد و رانتی ایجاد شود.

امام‌جمعه موقت شهرستان پردیس با بیان اینکه اگر قانون ایراد دارد باید در پی اصلاح آن برآیند و اگر قانون ایراد ندارد باید اصلاح شوند و آفتی که امروز در همه شهرها می‌بینیم شورا تنها با شهرداری ارتباط دارند و با دیگر دستگاه‌ها و ارگان‌ها ارتباط ندارند؛ اگر دستگاه‌های دولتی می‌گویند آب و برقی غیرمجاز است و بایستی قطع شود، نماینده مردم در شورا باید به دنبال راهکار باشد تا برق و آب این شخص قانونی شود.

حسینی تبار سیاست زده شدن شوراها را دیگر آفت شوراها برشمرد و خاطرنشان کرد: شورا یک نهاد اجتماعی است که مردم به آن رأی دادند که مبلمان شهری، فرهنگسرا، کوچه و خیابان را درست کند و در جهت رفاه مردم درآمدزایی و تلاش کند و اگر می‌توانی قدرتش را داری نیایی خیانت کردی و اگر قدرتش را نداری و بیایی باز هم خیانت کردی و شورا یک نهاد حزبی، گروهی و سیاسی نیست و شورا باید خدماتی باشد.

وی با بیان اینکه معیشت و درآمد اعضای شورا دیگر موردی است که باید به آن توجه شود، بیان کرد: گاهی از فردی می‌پرسیم که چرا برای شورا اقدام کردی و می‌گوید لیسانس گرفتم و بیکارم؛ این اشتباه است و شورا درآمد و حقوق ندارد و تنها یک حق الجلسه دارد و باید شورا شغل داشته باشد و شورا بودن شغل نیست و کسی که می‌خواهد 100 میلیون خرج کند و شورا بیاید آیا این هدف الهی است؟

امام‌جمعه موقت شهرستان پردیس با اشاره به اینکه آفت دیگر شوراها به انتخاب ما باز می‌گردد، تأکید کرد: اگر به شورا به دید طایفه و فامیل و حزب و همسایه نگاه نکنیم و نخبگان و اندیشه‌ورزان را برای شورای شهر انتخاب کنیم، شهرمان آباد می‌شود و خدا به کسانی که با نیت خدمت به مردم حضور می‌دهد، توفیق دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا