سربازان پادگان خجیر دوره کلاس‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را می‌گذرانند

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس گفت: سربازان پادگان خجیر دوره کلاس های آموزشی تخصصی و کوتاه مدت فنی و حرفه ای را می گذرانند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، داوود کبریا پاشا اظهار داشت: باتوجه به نزدیکی پادگان خجیر به مرکز فنی حرفه ای پردیس متعهد هستیم تا آموزش را در این پادگان بر عهده بگیریم.

وی ادامه داد: مربیان مرکز هفته ای دو بار برای آموزش مباحث کشاورزی، برق صنعتی و برق ساختمان به پادگان خجیر می روند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس ادامه داد: مربیان در بحث مهارت آموزی در محیط کار واقعی آموزش درباره قطعات اسلحه و مهمات را نیز انجام می دهند.

کبریا پاشا افزود: آزمون کتبی و عملی توسط مربیان، در محل پادگان برگزار می شود و در صورت کسب نمره قبولی شرکت کنندگان گواهی مهارت به آنها داده می شود.

وی با اشاره به کمبود مربی در مرکز فنی و حرفه ای، توضیح داد: در حال حاضر امکان اعزام دو مربی را داریم و پس از اتمام دوره آموزشی در پادگان از ظرفیت سرباز معلم برای توسعه آموزش استفاده خواهیم کرد.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس ضمن گرامیداشت روز مهارت و کار آفرینی، توضیح داد: در طی هفته مهارت و کار آفرینی برگزاری شورای مهارت، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، برپایی میز خدمت در محل برگزاری نماز جمعه، و برگزاری نمایشگاه را در دست اقدام و اجرا داریم.

*برگزاری ۳۰هزار نفر ساعت آموزش در محیط واقعی طی ۴ ماه نخست سال

کبریا پاشا گفت: در حوزه مهارت آموزی در محیط کار واقعی طی ۴ ماه گذشته ۳۰ هزار نفر ساعت برگزار شده و در حدود ۸۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزش در سال جاری داریم که در ۴ ماه نخست سال در حدود ۲۷ هزار ساعت آن انجام شده است.

وی با اشاره به رشته هایی که در مرکز فنی و حرفه ای آموزش داده می شوند، توضیح داد: برق صنعتی و ساختمان، مدار الکتریکی، کشت گلخانه ای، پرورش و تکثیرگیاهان آپارتمانی ، تکثیر کاکتوس و بن سای، سلامت و ایمنی در محیط کار، قلاب بافی، نقاشی روی نمای مفید ساختمان ،ملیله کاری در این مرکز آموش داده می شوند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس گفت : در خارج از مرکز فنی حرفه ای رشته های مراقبت ازپوست و زیبایی، صنایع پوشاک، فناوری اطلات، امور مالی بازرگانی ، صنایع دستی، ساخت طلا و جواهر، خدمات تغذیه هتلداری، گردشگری، امور مالی عمرانی ،معماری، کامپیوتر، خدمات آموزشی مکانیک تراشکاری و آسانسور در سطح شهرستان آموزش داده می شود.

کبریاپاشا ادامه داد: آموزش در بخش دولتی رایگان است و در آموزشگاه های بخش خصوصی شهریه مصوب سامان دریافت می شود، بازرسان ما بر نحوه آموزش و دریافت شهریه آموزشگاه های خصوصی که زیر نظر فنی و حرفه ای فعالیت دارند نظارت مستمر دارند و با موارد تخلف در خصوص دریافت شهریه برخورد می شود.

وی با بیان اینکه سرپرستان خانواده با ارائه معرفی نامه می توانند از تخفیف پرداخت شهریه استفاده کنند، توضیح داد: سرپرستان خانواده یا کسانی که برای پرداخت شهریه آموزشگاه‌های خصوصی زیر نظر فنی و حرفه ای مشکل دارند با مراجعه به کمیته امداد و یا بهزیستی در صورت دارا بودن شرایط از نظر دستگاههای یاد شده با دریافت معرفی نامه می توانند از کلاسهای آموزشی رایگان و یا با تخفیف مناسب استفاده کنند.

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پردیس گفت: به مناسبت هفته مهارت نمایشگاهی از تولیدات صنایع دستی بانوان سرپرست خانواده در محل مرکز فنی و حرفه ای برگزار شده تا با فروش و معرفی محصولات به وضعیت مالی و معیشتی بانوان سرپرست خانواده کمک شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا