فرماندار پردیس توضیح داد

سرانجام نشت گاز در مجتمع ۱۸۲۰ واحدی پردیس؛ سهم مقصران مشخص می‌شود

فرماندار شهرستان پردیس گفت: مقصر وضعیت گاز مجتمع ۱۸۲۰ واحدی هسا در فاز۳ پردیس توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن قضاتلو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: چندین جلسه در این خصوص برگزار و این موضوع از تمام جهات پیگیری و بررسی و در نهایت مصوب شد تا با بهره‌گیری از کارشناس رسمی دادگستری مقصر این اتفاق را شناسایی کنیم.

وی افزود: با بکارگیری کارشناس رسمی می‌توانیم سهم تقصیر و اشتباه هر دستگاه یا ارگان دخیل در این اتفاق را مشخص کرده و نسبت به سهم مقصران جبران خسارت شود.

قطع گاز ۱۵ بلوک برای حفظ امنیت

به گفته فرماندار پردیس، همزمان با این پیگیری‌ها باید برای حفظ امنیت ساکنان و پیشگیری از بروز حادثه گاز ۱۵ بلوک اعلام شده قطع شود.

قضاتلو ادامه داد: با هماهنگی‌ها پس از قطع انشعابات گاز، همزمان عملیات اجرایی و عمرانی استانداردسازی لوله‌کشی‌های گاز به سرعت انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: در این موضوع مردم محق هستند و هیچ تقصیری در بروز این مشکل ندارند، ایراد از سوی طراحان، ناظران و یا سازندگان است.

تمهیدات لازم برای توزیع کپسول گاز مایع

فرماندار پردیس گفت: تمهیدات لازم برای توزیع کپسول گاز مایع در این مجتمع در نظر گرفته شده است.

قضاتلو با بیان اینکه این قطعی گاز برای امنیت و ایمنی ساکنان این مجتمع انجام می‌شود، گفت: طی هفته آینده گاز قطع خواهد شد و با نصب بنر و اطلاع‌رسانی در این خصوص، ساکنان پس از ثبت‌نام در سامانه صدف می توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

فرماندار پردیس درخصوص زمان تعمیر و نصب لوله‌کشی استاندارد، عنوان کرد: در تجربه قبلی تعمیر و نصب استاندارد لوله‌های گاز، در این بلوک‌ها ۲ ماه زمان برده اما مقدمات اجرای این پروژه همزمان با قطع گاز جزو اولویت‌های شهرستان پردیس است.

قضاتلو در خصوص اینکه چه دستگاهی وظیفه ترمیم و نصب لوله‌کشی این ۱۵ بلوک را برعهده دارد، بیان کرد: طی جلسات برگزار شده این وظیفه را بصورت موقت برعهده شرکت عمران پردیس گذاشته‌ایم و با تعیین مقصر یا مقصران این مشکل توسط کارشناس رسمی دستگاه‌ها یا ارگان‌های مقصر باید هزینه این پروژه را به شرکت عمران پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در طی ماه‌های گذشته ساکنان مجتمع ۱۸۲۰ واحدی هسا مشکل نشت گاز داشتند، مشکل حدود ۱۰ بلوک مرتفع شده و برای ۱۵ بلوک بعدی تمهیداتی در دست اقدام و اجرا است و باقی بلوک‌های این مجتمع نیز در انتظار دریافت اخطار قطع گاز هستند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا