نماینده مجلس:

سختی حرفه خبرنگاری در کشور به خوبی تعریف نشده است

نماینده مردم اسلامشهر، ری، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: سختی حرفه خبرنگاری در کشور ما به خوبی تعریف نشده و بسیاری از خبرنگاران رسمی نیستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، بیژه نوباوه روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری اولین سوگواره پیام آور عاشورا « گرامیداشت روز خبرنگار» به میزبانی شهرداری بومهن به خبرنگاران اظهار کرد: تعداد زیادی از خبرنگاران حق القلم هستند و به شکل حق التحریری کار می کنند.

وی ادامه داد: سختی کار خبرنگاران عملیاتی شده و مصوب هست تا درباره خبرنگاران حرفه خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت و زیان آور اجرایی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر این قانون در برخی از خبرگزاری های رسمی و صدا و سیما اعمال می شود و 5 سال بازنشستگی سال زودتر از موعد و برخی از امتیازات دیگر شامل حال آنها می شود.

نوباوه گفت: یکسان نبودن اجرای قانون برای همه خبرنگاران مشکل اساسی است و اگر این مشکل حل شود تمامی خبرنگاران با این قانون به عنوان خبرنگار محسوب شوند می توانند از مزایای خبرنگاری استفاده کنند.

وی توضیح داد: در این حوزه قانون کم نداریم اما در اجرای قانون مشکل داریم که اگر قانون اجرا شود تعداد زیادی از مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان نمونه پیوست فرهنگی ابلاغیه سه دولت قبل است و در هیچ یک از طرح های ما استفاده نمی شود ما در معماری و شهرسازی هم پیوست فرهنگی داریم که خانه چطور و با چه نمایی ساخته شود اما هنوز در هیچ جایی استفاده نمی شود.

نوباوه ادامه داد: در حال حاضر درباره مشاغل خبرنگاری و بیمه هنرمندان مصوبه قانونی و حتی ابلاغیه داریم که اگر به هر دلیل خوب عمل نمی شود در دستگاه ها قطعا قابل رسیدگی هست و در این راستا اصل قانون نقص ندارد.

وی ضمن تسلیت ایام عاشورا و شهادت حضرت سید الشهدا(ع) اظهار داشت: امسال روز خبرنگار با روز اسرا و پیام رسان عاشورا که حضرت زینب (س) به عنوان اولین پیام رسان و خبرنگار جامعه اسلامی مطرح بودند همزمان شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خبرنگاری یک رسالت ذاتی است ،کسی که خبر را به منصه ظهور ثبوت و ارائه می رساند خبرنگار است ،خبرنگاری یک حرفه نیست و می توان آن را هنر ذاتی انسان دانست.

نوباوه ادامه داد: هر قدر باور پذیری، راستگویی و ارائه حقیقت در جامعه افزایش پیدا کند جامعه به رشد نزدیک تر می شود ، نقطه اتصال اطلاعات خبرنگاران هستند و از طریق اطلاعات درست می توان جامعه را به سمت اهداف بزرگ هدایت کرد.

*برگزاری نخستین سوگواره پیام آور عاشورا

شهردار بومهن در این آیین ضمن خیر مقدم به بیژن نوباوه خبرنگار پیشکسوت و نماینده مجلس و فرزند شهید محمود صارمی اظهار داشت: برای نخستین بار سوگواره پیام آور عاشورا را با توجه به هم‌زمانی عاشورای حسینی و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی برگزار شده است.

مجتبی رضا زاده ادامه داد: حرکت عظیم عاشورا نیز از منظری همین‌گونه است، انعکاس پیامی برای به‌دنبال مخاطب بودن و بیدار کردن مخاطب است تا به سوری نور و روشنی حرکت کند.

وی افزود: خبرنگاران با آگاهی از حساسیت های رسالت خطیر و عظیم خبرنگاری، صادقانه مسیر روشنگری، معرفت افزایی و بیان حقایق حرکت می کنند و در راه تحقق این رسالت از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نبوده و نیستند.

به گزارش ایرنا در این آیین که به میزبانی شهرداری بومهن برگزار شد به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح از فرزند شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی و خبرنگاران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا