ستاد مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در پردیس تشکیل شد

معاون عمرانی فرماندار پردیس از تشکیل ستاد مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: زین پس اجازه نمی‌دهیم ساخت‌وسازهای غیرمجاز به سقف سازه برسد و به سرعت تخریب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، داوود ریاحی اظهار داشت: باهماهنگی دادستانی، رای تخریب در اسرع وقت صادر و با همکاری پلیس ساختمان سازه های غیر مجاز تخریب می شود.

وی ادامه داد: به مسئولان ادارات متولی برای تعیین تکلیف (جریمه و یا تخریب) سازه های غیر مجاز پیشین تذکر داده شده و مسئولان ادارات یاد شده مسئول هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده کاری خود هستند.

معاون عمرانی فرماندار پردیس با اشاره به ضرورت اجرای مصوبات در جلسات، تاکید کرد: جلسات اداری تنها پس از اجرای کامل مصوبات پیشین برگزار می شود و در این راستا شورای ترافیک شهرستان تا اجرای کامل مصوبات پیشین به تعویق افتاده است.

ریاحی با اشاره به اینکه اتوبوس های شهری و غیر شهری اجازده تردد در آزاد راه را ندارند، توضیح داد: اتوبوس در هر حادثه ای در آزاد راه مقصر است و جریمه می شود در این راستا ما موظف به حفظ امنیت شهروندان در تردد برون شهری هستیم.

وی افزود: جایگزینی ون و مینی بوس را با تعامل پلیس راهور،حمل و نقل شهرداری پردیس را در دستور کار قرار دادیم.

معاون عمرانی فرماندار پردیس با اشاره به اقدامات انجام شده برای جمع آوری سگهای بلاصاحب، اظهار داشت: ایجاد مرکز نگهداری سگها در فاز ۸ علاوه بر مرکز واصفجان، کوتاه شدن دوره نگهداری سگها در مرکز از ۱۴ به ۵ روز برای تسریع در جایگزینی سگهای جدیدبرخی از اقدامات انجام شده هستند.

ریاحی ادامه داد: رها سازی سگها در فاصله بیشتر از شهر و غذادهی حامیان سگها در محل رها سازی از دیگر اقدامات انجام شده برای جمع آوری سگهای بلاصاحب در سطح شهرستان است.

*کاهش جرایم با تامین روشنایی معابر شهری

وی گفت: به دلیل مشکل روشنایی شاهد مواردی از زورگیری، سرقت، حمله به عابران در خیابانهای تاریک در سطح شهرستان بودیم.

معاون عمرانی فرماندار گفت: با همکاری اداره برق شهرستان تاکنون ۹۰درصد از روشنایی معابر تامین شده و ۱۰ درصد باقی مانده مربوط به مواردی است که سارقان کابلها را به سرقت بردند و کارشناسان در حال باز سازی هستند.

ریاحی گفت: در گشت مشترک شناسایی نقاط حادثه خیز با همکاری اداره راه، شرکت عمران، پلیس راهور و شهرداری ۲۴ نقطه حادثه خیز در فازهای۱۱،۸،۹،۵ مسکن مهر شناسایی،کارشناسی و به شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام شد.

وی افزود: رنگ آمیزی و استاندار سازی دست اندازها به ویژه جاده حادثه خیز منتهی به تونل سلام فاز ۱۱ مسکن مهر، نصب تابلو هشدار و چراغهای چشم گربه ای قبل از دست اندازها برخی از مواردی است که برای استاندارد سازی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون عمرانی فرماندار گفت: بخش عمده حوادث به استاندارد نبودن جاده هاو معابر از می گردد و در این راستا به پلیس راهور در شهر ، آزاد راه و جاده قدیم اعلام کردیم که در رخداد حوادث درصدی از خسارت حادثه برای اداره مقصر در ایجاد حادثه منظور شود.

ریاحی با بیان اینکه بی توجهی ادارات به تذکرات داده شده در رابطه با بروز حوادث، توجیهی ندارد، اظهار داشت: با این رویه ادارات در انجام وظایف محوله خود کوتاهی نخواهند کرد.

وی با اشاره به اقدامات در دست اجرا برای کاهش ترافیک در میادین شهر پردیس ، توضیح داد: حذف رفیوژ میدان امام خمینی (رض)تا بانک ملی ، پارک اجباری خودروها در پارکینگ، جریمه خودروهای پارک شده در میادین با خودروی دوربین دار مکانیزه با همکاری دستگاههای خدمات رسان در دست اقدام و اجرا است.

معاون عمرانی فرماندار از آمادگی برای مقابله با مشکلات فصل سرد و بارندگی خبرداد و اظهار داشت: شهرداری ها و بخشداری ها مکلف به لایروبی تمام مسیل ها شدند و لایروبی مسیر آبگیر کمرد در دست اجرا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا