نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی شهرستان پردیس برگزار شد

لزوم توجه به مسائل بهداشتی، حمل و نقل و هماهنگی کاروان های اعزامی به سمت مرزهای خروجی از جمله موارد تاکید شده در نشست ستاد هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، ستاد هماهنگی گرامیداشت اربعین حسینی شهرستان پردیس با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان پردیس در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، پس از تبادل نظر پیرامون نقاط ضعف و قوت سالیان گذشته، بر لزوم توجه به مسائل بهداشتی، حمل و نقل و هماهنگی کاروان های اعزامی به سمت مرزهای خروجی تاکید شد.

*فرماندار پردیس: راهپیمایی اربعین ابتکاری ناب برای ادامه دادن راه حضرت زینب است

فرماندار پردیس با اشاره به فرصت باقی مانده تا زمان اعزام زائرین گفت: لازم است با برسی جوانب مختلف این امر خطیر، مسئولیت هر اداره، نهاد و یا ارگان را مشخص کرد تا خدمت رسانی مناسبی به زائرین بارگاه سید الشهدا انجام گیرد.

مرتضی حیدری راهپیمایی سالانه اربعین حسینی را ابتکاری ناب از درون مکتب تشیع برای ادامه دادن راه حضرت زینب (س) دانست.

وی با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم، قیام امام حسین (ع) را به‌واسطه فدا کردن همه هستی خود برای مبارزه با ظالم، ماندگار دانست و افزود: پرچم قیام سالار شهیدان در این ایام به‌دست ما سپرده‌شده و تلاش‌های ما برای زدودن ظلم و زنده نگه‌داشتن مرام امام حسین رقم می‌خورد.
فرماندار پردیس با اشاره به شکوفایی و عظمت هر ساله مراسم اربعین، تصریح کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی برای پیروان مکتب اهل‌البیت به یک گردهمایی بزرگ مبدل شده که مسائل اصلی قیام سیدالشهدا همچون ازخودگذشتگی، شجاعت و اطاعت از امر پروردگار را گسترش می‌دهد.
حیدری تلاش برای استفاده از همه ظرفیت‌های این گردهمایی را در راستای استوار نگه‌داشتن هدف اصلی امام حسین (ع) و حضرت زینب که همان مبارزه با ظلم و رسوا کردن ظالم بود را یکی از وظایف همه دوستداران خاندان عصمت و طهارت دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم پیشرفت خارق‌العاده علم، بزرگ‌ترین شخصیت‌های عالم نیز برای رسیدن به اهداف خود به مرام این امام متوسل می‌شوند و این نشان از سطح اثرگذاری حرکت و دیدگاه امام حسین (ع) است.
فرماندار پردیس بر تلاش و مجاهدت همراه با انگیزه و هدف برای جلوگیری از غبارآلود شدن راه شهدای کربلا تاکید کرد و بیان کرد: اربعین حرکتی در این راستا است که اهل تشیع از همه کشورها با درک اهمیت و ارزش آن، این مراسم بین‌المللی را به یک فرصت برای تبیین فرهنگ عاشورا و پیام حضرت زینب تبدیل کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز با توجه به ظرفیت‌های شهرستان مراسم خوبی برگزار و نذورات مردمی برای این منظور جمع‌آوری و ارسال‌شده، تصریح کرد: امسال و سال‌های آتی نیز تلاش می‌کنیم در این راه پایدار و استوار باشیم اما نباید از اهمیت برنامه‌ریزی و ساماندهی در شهرستان بر اساس اعلام و برنامه‌ریزی‌های استانی غافل شد.

گرامیداشت اربعین حسینی شهرستان پردیس

*تشکیل سه کمیته برای ساماندهی فعالیت‌های بزرگداشت اربعین حسینی

صادق بنیادی معاون سیاسی و انتظامی فرماندار پردیس نیز در این نشست با اشاره به جلسات ستاد اربعین در استان تهران، اظهار کرد: برخی وظایف از طرف ستاد استانی به عهده شهرستان گذاشته‌شده و ما باید تلاش کنیم این وظایف را که در راستای سهولت و امنیت اعزام زائرین به این گردهمایی بزرگ است به بهترین نحو انجام دهیم.
وی افزود: برای اجرای بهتر و دقیق‌تر فعالیت‌ها لازم است تقسیم‌کار مناسبی انجام گیرد تا از موازی کاری جلوگیری شده و اقدامات در همه بخش‌ها با یک فرآیند مثبت به انجام برسد.
در ادامه حاضرین تشکیل سه کمیته با عناوین فرهنگی و اطلاع‌رسانی، تدارکات و پشتیبانی و امنیتی و انتظامی را راهکار مناسبی برای ساماندهی فعالیت‌ها دانسته و بر تشکیل این سه کمیته تاکید کردند.
در این نشست مقرر شد کمیته فرهنگی و اطلاع‌رسانی با محوریت روابط عمومی فرمانداری و عضویت روابط عمومی بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دفتر امام‌جمعه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و مدیران سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در زمینه فرهنگی و اجتماعی تشکیل و برای اطلاع‌رسانی، مستندسازی، تبلیغات و جمع‌آوری اطلاعات کاروان‌های اعزامی به پیاده‌روی اربعین انجام‌وظیفه کند.
تشکیل کمیته تدارکات و پشتیبانی با مسئولیت اتاق اصناف و همکاری بخشداران، شهرداران دو شهر پردیس و بومهن، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و شوراهای صنعتی باهدف آماده‌سازی ملزومات، جمع‌آوری نذورات و ارائه خدمات پشتیبانی به زائرین و همچنین تشکیل کمیته امنیتی و انتظامی به مسئولیت شورای تأمین شهرستان از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا