سایه کم‌آبی بر مزارع و باغات پردیس/ سهمیه 45 تنی 3 نوع کود در شهرستان پردیس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: کم‌آبی امسال تهدید بزرگی برای کشاورزان و باغداران است و باید از روش‌های نوین و بهینه‌سازی آب در جهت بهره‌برداری از محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای استفاده کرد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید محمد قریشی با بیان اینکه کم‌آبی سال جاری تأثیر بسزایی در حوزه کشاورزی دارد اظهار داشت: کارشناسان جهاد کشاورزی بازه زمانی استفاده آب را به باغداران و کشاورزان توضیح می‌دهند تا هدر رفت آب به حداقل برسد.

وی با تأکید بر جلوگیری از پرت آب در حوزه کشاورزی پردیس افزود: تأمین آب گلخانه‌های شهرستان تحت کنترل است و با استفاده روش‌های بهینه‌سازی آب، گلخانه‌های پردیس در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به پیشگیری از آفات 1900 هکتار اراضی کشاورزی گفت: یک شرکت خصوصی بیماری محصولات کشاورزی را پایش و مبارزه و پیشگیری با ملخ و جوندگان را در پیش‌گرفته است.

قریشی تصریح کرد: ملخ‌های موجود در شهرستان پردیس ملخ‌های بومی است و ملخ‌های مراکشی خطرناک است که در حال حاضر از این نوع ملخ به میزان بسیار کم دیده می شود و برنامه برای مبارزه با آفت در دستور کار قرارگرفته است.

وی با اشاره به سهمیه 45 تنی 3 نوع کود و تأمین نیاز کشاورزان ادامه داد: در زمینه بیمه باغات و دامداران شهرستان پردیس پیشرفت‌های خوبی را شاهد بودیم.

مدیر جهاد کشاورزی پردیس در پایان خاطرنشان کرد: تدابیر مناسب برای حفظ محصولات کشاورزی در شهرستان اتخاذ شده است تا محصولات کشاورزی با کیفیت در سبد غذایی مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا