رئیس نظام مهندسی ساختمان:

سامانه نظام مهندسی هوشمند در پردیس اجرا می‌شود

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: سامانه نظام مهندسی با محوریت فرمانداری و حضور نماینده سازمان در راستای پیاده‌سازی ماده ۳۳ در شهر پردیس به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حمزه شکیب روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست بررسی مسائل نظام مهندسی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست مقرر شد که شهر پردیس به عنوان پایلوتِ ساز و کار ماده ۳۳ با هدف شفاف سازی امور اجرا و انجام شود. وی ادامه داد: در این طرح اختیاراتی که از قبل در حوزه افراد حقیقی و حقوقی وجود داشت و شهر پردیس را مونوپل خود کرده بودند از دسترس آنان خارج و دسترسی آنان محدود می شود.

این مسئو ل ادامه داد: در این طرح تمام امور به صورت سیتسمی و هوشمند انجام می شود و مصوب شد تا با کمک شهرداری پردیس دستور نقشه در سیستم صادر و تا زمان صدور پروانه ارتباط به صورت سیستمی بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی برقرار باشد. شکیب خاطرنشان کرد: حذف واسطه ها با هدف جلوگیری از تعیین تکلیف برای شهرداری و نظام مهندسی هدف اصلی این طرح است که در اولین فرصت اتفاق می افتد و تجربه این طرح در اسلامشهر در شهر جدید پردیس نیز به صورت پایلوت اجرا می شود.

وی با اشاره به ضرورت تسهیل گری در اجرای امور با افزایش اختیارات مهندسین ناظر، افزود: مقرر شد اداره کل راه و شهر سازی استان به سازمان نظام مهندسی در چارچوب قانون اختیاراتی دهد که مهندسان ناظر برای انجام امور و مشکلات مربوط به گاز محدودیت نداشته باشند.

رئیس سازمان مهندسی ساختمان کشوربا اشاره به اهمیت تعامل بین دستگاهی، توضیح داد: برگزاری جلسات به طور مستمر و بیان مشکلات دستگاه‌ها با هدف تسهیلگری در رفع مشکلات راهکاری مناسب برای تسریع بخشی بر اساس قوانین و مقررات ملی است. ساختمان‌های نا ایمن شناسایی می شوند

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان پردیس نیز در این جلسه گفت: ساختمان‌ها و گود برداری های ناایمن ساخته شده در سال های اخیر در حال شناسایی هستند تا بتوانیم در حوزه مدیریت بحران برنامه ریزی مدونی داشته باشیم.

امین قنبری با اشاره به ضرورت تامین زیر ساخت های لازم برای ساخت و سازها، ادامه داد: حضور ناظر نظام مهندسی به صورت مستمر پنج مرحله ای در حین فرآیند ساخت مانع از ساخت و سازهای غیر مجاز می شود و مانعی مقابل ایجاد و احداث ساختمان‌های نا ایمن هستند.

این مسئول اظهار داشت: اجرای سامانه هوشمند نظام مهندسی در شهرداری پردیس یکی از مشکلات مهندسان بومی که ارجاعات پرونده های نظام مهندسی بود را مرتفع می کند و گزارش های مهندسین ناظر بازرسی ها بعد از راه اندازی سامانه به صورت سیستمی و هوشمند با هدف تسهیل بخشی در امور در سامانه ثبت و امور مربوطه به صورت هوشمند اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا