ساماندهی 2600 واحد مشاور املاک در پردیس/ پلمب واحدهای بدون پروانه

سرپرست شرکت عمران شهر پردیس گفت: در حدود ۲ هزار و ۶۰۰ واحد صنفی مشاور املاک در پردیس شناسایی شده که تمام این واحدها باید ساماندهی شوند و واحدهای املاکی که به صورت غیرقانونی و بدون داشتن پروانه کسب فعالیت می‌کنند، قطعاً به زودی پلمپ خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، خلیل محبت خواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۵۰ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه شناسایی شده است، لیست واحدهای خالی به اداره امور مالیاتی برای اعمال مالیات ارسال شده که قطعا مالیات سنگینی در انتظار مالکان این واحدها خواهد بود.

وی با بیان اینکه گشت‌های ویژه رصد خانه‌های خالی در پردیس راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که وزارت راه و شهرسازی بر عهده دارد، ساماندهی خانه‌های خالی است و این اقدام طی ۲ روز گذشته به عنوان پایلوت در پردیس و با حضور عوامل وزارت راه و شهرسازی، اداره صمت، اتاق اصناف، اتحادیه صنفی، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، شهرداری و شرکت عمران پردیس آغاز شده است.

سرپرست شرکت عمران پردیس افزود: گشت های بازرسی در شهر پردیس تا شناسایی کامل تمامی واحدهای خالی در سطح شهر برگزار می شود و پس از پردیس با دستور مقام عالی وزارت در کل کشور راه اندازی گشت های بازرسی خانه های خالی در کل کشور آغاز خواهد شد.

محبت خواه با بیان اینکه یکی از راهکارهای جلوگیری از سوداگری مسکن را اجرای این طرح است، اظهار داشت: پیشنهاد دادیم خانه‌های خالی مسکن مهر پردیس را که این شرکت به متقاضیان تحویل داده و ساکنی ندارند را شناسایی کنند و اگر مالکین در این واحدها اسکان پیدا نکردند، با همکاری قوه قضاییه این واحدها خلع مالکیت شده و به افراد واجد شرایط واگذار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا