ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست در صدر مطالبات شهروندان پردیس/ اطلاع‌رسانی شهروندان از طریق سامانه 137

عضو شورای شهر پردیس با اشاره به اینکه ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست در صدر مطالبات شهروندان است، گفت: شهروندان پردیس از طریق سامانه 137 اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش صبح پردیس، سیده مریم موسوی جوردی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: مبحث سگ‌های بی‌سرپرست در آمار مطالبات شهروندان پردیس، یکی از بالاترین ارقام را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: ازاین‌رو، اعضای شورای اسلامی شهر پردیس در دوره پنجم از همان بدو حضور در این عرصه، ساماندهی سگ‌های بی‌سرپرست را در دستور کار قرار داد.

عضو شورای اسلامی شهر پردیس تصریح کرد: بنابراین، احداث مرکز نگهداری و درمان سگ‌های بی‌سرپرست در حومه شهر پردیس با فراهم‌سازی امکانات و مقدمات لازم نظیر تخصیص اعتبارات کافی، اختصاص زمینی مناسب، عقد قرارداد با گروه‌های مختص و … از نیمه دوم سال جاری کلید خورد.

موسوی جوردی تصریح کرد: در فرایند زنده گیری سگ‌های بی‌سرپرست مراحلی شامل زنده گیری، واکسیناسیون، عقیم‌سازی، انگل کشی، رفع بیماری‌های احتمالی، نگهداری به‌عنوان دوره نقاهت پس از درمان و رهاسازی در بالاترین کیفیت استانداردهای جهانی و طبق بخشنامه‌های ابلاغی از سوی نهادهای بالادستی بدون کوچک‌تری آسیبی به حیوانات صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: رهاسازی به‌عنوان آخرین مرحله از این سیر تکاملی درمان و بر اساس ارزیابی‌های دامپزشکان حاضر در مرکز انجام و سگ‌های کاملاً عاری از بیماری و خطر برای شهروندان به محل قبلی زندگی خود بازگشته و حیوانات خطرساز در اماکنی دور از مناطق مسکونی نگهداری می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر پردیس خاطرنشان کرد: همچنین سگ‌هایی که دوره‌های درمانی مذکور را در مرکز نگهداری شهرداری پردیس سپری کرده و رها می‌شوند، از طریق نصب قلاده دارای شناسه درمان بوده و از سایر همنوعانشان متمایزند.

موسوی جوردی گفت: شهروندان گرامی برای اطلاع‌رسانی و همچنین ارائه پیشنهاد‌ها و انتقادات خود در خصوص سگ‌های بی‌سرپرست و سایر امور خدماتی می‌توانند از سامانه اطلاع‌رسانی مدیریت شهری به شماره تماس 137 استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا