رئیس دادگستری پردیس:

سازندگان مواد محترقه به حبس از ۶ ماه تا ۲ سال محکوم می‌شوند

رئیس دادگستری شهرستان پردیس گفت: مطابق با بند ث ماده ۱۱ قانون قاچاق اسلحه و مهمات، هر کس مواد محترقه و شوک دهنده ها (شوکرها) را بسازد یا مونتاژ کند، به حبس از شش ماه الی دو سال محکوم می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، فریبرز عبدالمالکی روز یکشنبه به خبرنگاران اظهار کرد: در کشور ما هر ساله به خاطر مراسم چهارشنبه سوری، خانواده ها و افراد زیادی دچار آسیب می شوند، لذا قانون گذار برای اینکه جان و مال افراد در خطر نیفتد، قوانینی در این راستا وضع کرده است، تا در جامعه نظم برقرار و از بروز حوادث ناخوشایند جلوگیری شود.

وی به جوانان و نوجوانان توصیه کرد: جوانان و نوجوانان به هیچ عنوان از افراد سود جو بمب های دست ساز نخرند و این افراد را به مراجع قضایی و انتظامی معرفی کنند و به خانواده ها هم توصیه می کنیم این ایام نظارت بیشتری به فرزندان خود داشته باشند.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس ادامه داد: متخلفان چهارشنبه سوری، افرادی که سلامت و ایمنی مردم را در چهارشنبه پایان سال به مخاطره بیندازند تا انتهای تعطیلات در زندان خواهند بود.

عبدالمالکی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از سرقت منازل در ایام تعطیلات، تاکید کرد: دادستانی باید برای پیشگیری از سرقت منازل و واحدهای تجاری می بایستی در ایام نوروز تدابیر لازم را بیاندیشد و نیروهای انتظامی در آمادگی کامل باشند.

وی ادامه داد: شهرداری ها مکلفند محل های مناسب برای اسکان مسافران نوروزی تدارک ببینند تا هم از بدمنظر شدن شهر جلوگیری شود و هم امکان نظارت پلیس برای پیشگیری از سرقت از مسافران در این مناطق بیشتر شود.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس توضیح داد: تامین روشنایی معابر به ویژه در مناطق پرتصادف، نصب علائم و پررنگ کردن خط کشی ها و سرعت گیرها، افزایش گشت های رضویون در محله های مختلف با کمک بسیج، نظارت بر بازار شب عید و حضور پررنگ پلیس در محورهای شهرستان برای کاهش تصادفات با هدف سپری کردن تعطیلات آرام برای مردم و مسافران نوروزی، برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا