گفتگو با مدیر کل اداره عمران و توسعه زیرساخت پارک فناوری پردیس؛

ساخت مجتمع چند منظوره ورزشی و تفریحی در پارک فناوری پردیس

مجتمع چند منظوره ورزشی و تفریحی در پارک فناوری پردیس ساخته می‌شود.

به گزارش صبح پردیس،  پارک فناوری پردیس تنها جایی برای کار نیست بلکه تلاش بر این است که به جایی برای زندگی و تفریح کارکنان نیز تبدیل شود. بر این اساسبخش‌های مختلف ستاد پارک تلاش دارند تا محمل‌های مختلفی برای هر چه شاداب‌تر کردن فضای پارک و بالا بردن سلامت روحی و جسمیِ کارکنان ایجاد کنند. در این راستا مجتمعی چند منظوره با کاربردهای ورزشی، تفریحی و برگزاری مراسم‌های مختلف، توسط اداره کل عمران و توسعه زیر ساخت پارک فناوری پردیس در حال ساخت است. به همین مناسبت و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مجموعه، گفتگویی با «مهندس احمد شیراز نژاد» مدیر کل اداره عمران و توسعه زیرساخت پارک فناوری پردیس انجام دادیم.

* ساختمان جدیدی که اداره کل عمران و توسعه زیرساخت پارک قصد احداث آن را دارد با چه اهدافی ساخته می‌شود و چه کاربری‌هایی را پشتیبانی می‌کند؟

با توجه به استقرار گروه­های مختلف کاری از قبیل شرکت‌های دانش‌بنیان،شتاب‌دهنده‌ها، اســتارت­آپ­ها و … در پارک فناوری پردیس و نیاز به ایجاد فضـایی جهت ورزش‌های قهرمانی و تفریحی، سـاخت مجموعه‌ای چندعملکردیدر دستور کار قرار گرفت. البته کاربری‌های این مجموعه تنها به مسائل ورزشی و تفریحی محدود نمی‌شود و استفاده جهت برگزاری گردهمایی‌ها، رویدادها و مراسم‌های مختلف نیز برای این ساختمان در نظر گرفته شده است. بنابراینتصمیم گرفته شد که این مجتمع با زیربنای تقریبی 7200 مترمربع، در زمینی به مســاحت 4855 متر مربع، در قطعه 213 جنوب پارک فناوری پردیس احداث شود. این پروژه در واقع زیر ساخت لازم برای ورزش‌های قهرمانی مانند فوتسال، بسکتبال، والیبال، سالن بدن‌سازی و سایر امکانات ورزشی مورد نیاز پارک را پوشش می‌دهد.

* فرآیند ساخت این مجتمع در چند فاز انجام می‌شود و چه زمانی به بهره‌برداری می‌رسد؟

با توجه به اولویت‌بندی‌های اولیه، ساخت مجموعه در دو فاز برنامه ریزی شدهاست. عملیات اجراییِ فاز اول پروژه، از فروردین ماه سال جاری آغاز و مطابق برنامهزمان‌بندی، در اواخر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. فاز اول پروژه، احداث سـاختمانی ورزشـی منطبق با اسـتانداردهای برگزاری مسـابقات ملی با ظرفیت حدود 2000 تماشاگر است. این مرحله شامل ساخت زمین ورزشی چند عملکردیبه ابعاد 40*20 متر، جایگاه تماشاگران، فضاهای مورد نیاز تماشاگران شاملسرویس‌های بهداشتی و بوفه و همچنین فضاهای مورد نیاز VIP ، فضاهای موردنیاز بازیکنان شامل رختکن، دوش و سرویس بهداشتی، لابی و مسیرهای دسترسی به جایگاه‌ها است.

فاز دوم پروژه نیز ساختمانی الحاقی شامل پارکینگ در همکف و فضاهای چندعملکردی در طبقات اول و دوم خواهد بود که در مرحله طراحی قرار دارد. عملیات اجرایی فاز دوم پروژه پس از تأمین منابع مالی آغاز می‌شود.

* با توجه به طراحی‌های ویژه‌ای که برای ساختمان‌ها در فضای پارک فناوری پردیس صورت می‌گیرد، معماری این ساختمان در چه سبکی طراحی شده است و تداعیکننده چه مفهومی است؟

معماری مورد نظر جهت ساخت این مجموعه، معماریِ منطبق با روحیه و ماهیت پروژه است؛ کاملاً به روز و به دور از هرگونه زوائد. تلاش شده است ساختمان درنهایت ســادگی و حفظ زیبایی، فضــایی پویا و با انرژی داشته باشد. طراحی ساختمان با در نظر گرفتن عواملی چون تســریع، تسـهیل، صـرفه جویی و اولویتبندی در سـاخت و همچنین قابلیت نگهداریِ آسان، انجام شده است. از طرف دیگر، این ساختمان با توجه به کلیه مطالب ذکر شـــده و موقعیت قرارگیریِ آن،می‌تواند به عنوان یکی از نمادهای پارک فناوری پردیس، در کنار اِلمان اصلی سردر پارک، نقش نمادین ایفا کند.

به عنوان سؤال آخر بفرمایید، چه کسانی می‌توانند از امکانات این ساختمان استفاده کنند؟

مجتمع ورزشی چند منظوره جهت ارائه خدمات به کلیه پرسنل شرکت‌های مستقر در پارک فناوری پردیس در نظر گرفته شده است. البته استفاده توسط سایر گروه­های غیر مستقر در پارک نیز با هماهنگی امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا