زکات از سنت‌های احیاشده در نظام اسلامی است/ دولت و مجلس قانون بیمه را فراگیر کنند

امام جمعه پردیس با بیان اینکه قانون اساسی نشأت گرفته از مکتب اسلام با محوریت ولایت فقیه است، گفت: دولت و مجلس قانون بیمه را فراگیر کنند.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی اظهار کرد: شکل‌گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) بسیاری از سنت‌های اسلامی در زمان طاغوت فراموش شده بود.

وی با تأکید بر اینکه زکات در لیست سنت‌های فراموش شده در دوران قبل انقلاب بود، تصریح کرد: این سنت در کنار سنت‌های دیگر اسلامی به برکت نظام جمهوری اسلامی احیا شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس با اشاره به اینکه ستاد زکات کشور در حال حاضر گستردگی خاصی دارد، اضافه کرد: زحمات زیادی هم در این راستا کشیده شده است و خوشبختانه در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور این ستاد فعال است.

توسلی با بیان اینکه ستاد زکات مانند سایر نهادها مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات زیادی به نظام جمهوری اسلامی انجام داده است، تصریح کرد: این خدمات به شکل واضح قابل لمس و مشاهده است.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری انتقادی بر حق نسبت به ترویج امر زکات در کشور دادند، اظهار کرد: همه مسؤولان در ادارات و نهادهای مختلف باید این تذکرات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.

*قانون اساسی نشأت گرفته از مکتب اسلام است

توسلی ادامه داد: سه قوه به‌ویژه مجلس شورای اسلامی در بدنه قانون اساسی جایگاه خاصی دارند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اختیارات قانون‌گذاری نسبت به سرنوشت کشور دارند، تصریح کرد: نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه دولت بر عهده مجلس شورای اسلامی است.

امام جمعه پردیس با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در رأس امور قرار دارد، افزود: مقام معظم رهبری هم بر این مهم بسیار تأکید دارند و در همه امور تصمیم‌ساز مجلس شورای اسلامی است و جایگاه رفیع و بلندی دارد و باید به این جایگاه احترام گذاشت.

توسلی با اشاره به اینکه قانون اساسی موتور حرکت هر نظام و کشور به سمت اهداف و آرمان‌هایش است، تصریح کرد: قانون اساسی ایران نشأت گرفته از فقه و مکتب اسلام و قرآن با محوریت ولایت فقیه است.

وی با بیان اینکه قانون اساسی مورد تأیید رهبری و علمای بزرگ ماست، اضافه کرد: هویت و جایگاه خاصی دارد و فصل‌الخطاب همه کارها و امور است.

امام جمعه پردیس با تأکید بر اینکه بیمه در همه کشورها برای رفاه و آرامش مردم است، تصریح کرد: بیمه‌های مختلف خدمات اساسی و ارزشمند به مردم می‌دهند و امنیت روان و خاطر مردم است، برای رفاه و آرامش مردم است.

توسلی با انتقاد از وضع ساختاری بیمه در کشور اضافه کرد: به دلایلی بخشی از مردم زیرپوشش بیمه نیستند، دولت و مجلس شورای اسلامی باید قانون بیمه را فراگیر کنند.

وی در آستانه روز دانشجو با اشاره به اینکه دانشجویان طیف عظیم جوانان تحصیل‌کرده در کشور هستند، تصریح کرد: دانشجویان آینده‌سازان و مدیران کشور در آینده هستند.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه دانشجویان ما سرمایه‌های مملکت هستند، اظهار کرد: باید به بخش تعلیم و تربیت از مدارس تا دانشگاه نگاه ویژه‌ای داشته باشیم، توجه ویژه‌تری باید اعمال شوند تا دانشجویان ما نقش اساسی و حساس خود را به‌درستی ایفا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا