به میزبانی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت؛

رویداد رقابت استارتاپی «اینوتکس‌پیچ» در تهران برگزار شد

رویداد رقابت ملی استارتاپ‌ها «اینوتکس پیچ» به میزبانی پارک علم و فناوری صنعت نفت و با حضور ۱۸ استارتاپ در استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، رویداد رقابت ملی استارتاپ‌ها « اینوتکس پیچ» به میزبانی پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت و با حضور اکبر قنبرپور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس منطقه ویژه اقتصادی پیام، فرهنگ فصیحی سرپرست پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، سجاد عباسی فشمی دبیر نمایشگاه اینوتکس، هاجر چنارانی نماینده مجلس و رییس فراکسیون توسعه زیرساخت های فرهنگی، سیاحتی و نمایشگاهی مجلس شورای اسلامی و ۵۰ سرمایه گذار برگزار شد.

بیش از ۲۰۰ تیم استارتاپی برای حضور در این دوره از رویداد ثبت‌نام کرده بودند که براساس داوری مقدماتی از میان این تیم ها، ۱۸ استارتاپ به رقابت حضوری در استان تهران راه یافتند.

اکبر قنبر پور رییس هیات مدیره و مدیر شرکت خدمات هوایی پیام و معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس در این مراسم گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۰ درصد تولید ناخالص داخلی ( GDP) کشور، تا سال ۱۴۰۴ مبتنی بر اقتصاد دیجیتال خواهد بود.

وی ادامه داد: فروش شرکتهای دانش بنیان کشور ۹۰۰ میلیارد تومان است که ۱ تا ۲ درصد GDP کشور است.

رییس پارک فناوری سلامت پردیس از صادرات ۲.۸۵ میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان فعال مستقر در این پارک در سال گذشته به کشورهای منطقه خبر داد و گفت: این شرکت ها همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان فروش داخلی محصولات فناورانه داشتند.

دبیر نمایشگاه اینوتکس نیز گفت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پنجمین دوره رقابت های استارتاپی اینوتکس با نام “اینوتکس­پیچ”، با مشارکت فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری کشور، از ۳۰ دی ماه ۱۴۰۰ لغایت ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ در استان­های فارس، قم، زنجان، کرمانشاه، سمنان و تهران برگزار می شود.

سجاد عباسی فشمی ادامه داد: اینوتکس پیچ، رقابت استارتاپ ها در حضور سرمایه گذاران و امتیازدهی به آنان توسط داوران مطرح ایرانی و بین-المللی از جمله رویدادهای نمایشگاه اینوتکس می باشد.

این رقابت ها تا کنون در استان های شیرار، کرمانشاه، زنجان و تهران برگزار شده است و طبق برنامه ریزی ها در استان های قم، سمنان و ارومیه نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت ها در تهران گفت: در این رویداد ۱۸ شرکت استارتاپی و نوآوری به ارائه محصولات و پلتفرم های خود پرداختند، که در پایان رقابت و پس نظر هیات داوران، تیم های لایو بوک به سرپرستی علی منصور و امیر خلج، لندین به سرپرستی محمد مهدی ظهیری و نیچر به سرپرستی نازنین بهزادی به ترتیب مقام های اول، دوم و سوم رقابت ها را کسب کردند.

عباسی فشمی افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ تیم و استارتاپ در این رویداد ثبت نام کرده اند و دوره مقدماتی این رقابت ها در شهرهای شیراز؛ کرمانشاه و زنجان و تهران برگزار شده است. تیم های برتر استانی علاوه بر دریافت تسهیلات ویژه پست بانک ایران به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، به فینال این رقابت ها راه یافته و همچنین می توانند به صورت رایگان در نمایشگاه غرفه دریافت نمایند.

به گفته عباسی فشمی در نهایت برندگان نهایی این رقابت ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی و تسهیلات ۵ میلیارد ریالی پست بانک ایران، جهت شرکت در رویداد Sevan Startup Summit ارمنستان نیز از حمایت دبیرخانه رویداد اینوتکس بهره مند خواهند شد.

وی ادامه داد: اینوتکس­پیچ، بزرگترین رویداد ملی رقابت استارتاپی با حضور تیم­های خلاق و نوآور از شهرها و استان های مختلف کشور است که با هدف کشف استعدادها و حمایت از ایده های آنان جهت کمک به رشد و توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و نوآوری در کشور برگزار می شود. مخاطبان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر به سایت pitch.inotex.com مراجعه نمایند.

شایان ذکر است به تیم اول تا سوم رقابت که در رویداد نهایی که در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ برگزار می شود برگزیده شوند، از طرف پست بانک ایران، مبلغ پانصد میلیون ریال تسهیلات جایزه نقدی تعلق می گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا