پیاده‌سازی طرح‌های اشتغال روستایی در روستاهای بالای 50 خانوار شهرستان پردیس/  تهیه بانک اطلاعاتی از افراد جویای کار برای ثبت‌نام در طرح کارورزی

اقدام و شرایط پیاده‌سازی طرح‌های اشتغال روستایی در روستاهای بالای 50 خانوار دارای دهیاری و تهیه بانک اطلاعاتی از افراد جویای کار برای ثبت‌نام در طرح کارورزی از جمله مصوبات نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان پردیس با حضور فرماندار پردیس، معاونین فرماندار، روسای ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان گروه برنامه‌ریزی فرمانداری در فرمانداری برگزار شد.

مرتضی حیدری فرماندار پردیس راه‌حل رفع بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده را حرکت به‌سوی مهارت‌آموزی و ایجاد تعاونی دانست و اظهار کرد: دولت تسهیلات گوناگونی را در این راستا پیش‌بینی کرده است که می‌توان به تسهیلات مشاغل خانگی، طرح تکاپو و طرح تعاون روستا اشاره کرد.

وی جذب این تسهیلات را برای رونق اشتغال در شهرها و روستاها بسیار ضروری ذکر کرد و افزود: استعدادیابی هر روستا و حرکت به سمت استفاده از ظرفیت‌های داخلی روستاها نیز در افزایش اشتغال روستایی و ایجاد روند مهاجرت معکوس نقش مهمی دارد.
در ادامه افراد حاضر به تبادل‌نظر پرداختند و مقرر شد اداره صنعت و معدن و تجارت نسبت به بررسی و صدور مجوزهای لازم برای مشاغل خانگی اقدام مناسبی انجام دهد.
همچنین معاونین فرماندار نسبت به بازدید از روستاهای بالای 50 خانوار که دارای دهیاری هستند اقدام و شرایط پیاده‌سازی طرح‌های اشتغال روستایی را بررسی کنند.
تهیه بانک اطلاعاتی از افراد جویای کار برای ثبت‌نام در طرح کارورزی و اهتمام اداره تعاون و کار و رفاه اجتماعی شهرستان برای بررسی دقیق مشاغل قابل‌اجرا در روستاها از دیگر مصوبات نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا