رشد 60 درصدی صلح‌وسازش در پرونده‌های قضایی پردیس

رئیس دادگستری شهرستان پردیس گفت: صلح و سازش پرونده‌ها قضایی طی ده ماهه اخیر از ۳۵ درصد گذشته به ۹۵ درصد رسیده‌ و در این مسیر ۲ هزار صلح و سازش انجام شده است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس از پردیس، حسن کشاورزی رئیس دادگستری شهرستان پردیس بعدازظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان پردیس، ضمن تبریک اعیاد قربان تا غدیر و هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هفته قوه قضاییه هفته عدالت، شجاعت و شهامت است و برای بحث عدالت و خون نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه بنیان دستگاه قضایی توسط شهید دکتر بهشتی گذاشته شده است، گفت: در ۷ تیر ۱۳۶۰ شهید بهشتی توسط معاندین زمانه، مجاهدین خلق و بنی‌صدرهای آن زمان به‌وسیله بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند.

کشاورزی ادامه داد: شهید بهشتی و ۷۲ تن از همراهانشان که شامل ۲۷ نماینده مجلس، وزرا و معاونین وزرا بودند به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و ما امروز وظیفه داریم این گذشته عظیم و نگاه بین‌المللی شهید بهشتی که در تمام عرصه‌های ملی و بین‌المللی که برای تبیین عدالت حرف برای گفتن داشتند را تبیین کنیم.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی پس از شهادت الگوی تمام کسانی هستند که در حوزه قوه قضاییه قلم‌به‌دست گرفته هستند و الگو نیز باقی خواهند ماند.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس تصریح کرد: جلسه هفت‌تیر با موضوع اقدامات بنی‌صدر تشکیل شد که در پی آن اقداماتی برای انتخاب شهید رجایی صورت گرفت که متأسفانه شهید رجایی نیز به‌وسیله مزدوران و معاندین به شهادت رسیدند.

 

*انتخابات مهم‌ترین مساله کشور است

وی ادامه داد: به‌عنوان یک قاضی باید بازگو کنم که مقام معظم رهبری بارها اعلام فرمودند که انتخابات مهم‌ترین مساله کشور، نمونه مردم‌سالاری و دمکراسی در جامعه اسلامی است اما انتخابات ما ناشی از انتخاب درست یا اشتباه خواهد بود و هر یک از این دو منجر به رفع مشکلات و یا بیشترشدن مشکلات خواهد شد.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس اضافه کرد: در عصری متأثر از واقعه‌های سیاسی هستیم اما ما در قبال انتخاب‌ها خود مسوولیت عرفی و وجدانی داریم.

کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم در این انتخابات واکنش‌های عقلایی را در کنار وجدان خود مدنظر قرار داده و فرد اصلح و شایسته را انتخاب کنیم زیرا امروز فضا برای تخریب و زیر سؤال بردن فرد و بالابردن فرد دیگری آماده است.

وی افزود: امروز عصر سانسور مدرن است و برای ما ایرانی‌ها که در فضاهای حقیقی و مجازی هستیم افراد مبادرت به غوطه‌ور کردن ما در اطلاعات زیاد، درست و یا غلط می‌کنند و در این عصر فناوری باید در میان اطلاعات به‌عنوان فرد فرزانه که قادر به تشخیص سره از ناسره هستیم نامزد خود را با آگاهی انتخاب کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس ادامه داد: مسوولیت هر فردی که در جامعه خود احساس تکلیف می‌کند، آگاه‌سازی مردم از اطلاعات درست است و این مهم‌ترین مساله در این دوران خواهد بود و انسان قدرتمند در این عصر فردیست که آگاه از اطلاعات مفید، مؤثر و صحیح باشد‌.

کشاورزی اضافه کرد: در شهرستان پردیس طی حدود ۱۰ ماهه اخیر هیچ‌گونه مشکل و اعتراضی را از سوی مردم شاهد نبوده‌ایم و این بی‌تأثیر از تلاش‌های پدر معنوی شهر و تمام مسوولان شهرستان نیست.

وی با اعلام عملکرد ۱۰ ماهه دادگستری شهرستان پردیس ابراز کرد: در صلح و سازش از ۳۵ درصد گذشته به ۹۵ درصد رسیده‌ایم و در این مسیر ۲ هزار صلح و سازش انجام شده است.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس تأکید کرد: ۶۰ هزار پرونده طی این ۱۰ ماه به دادگستری واصل شده و طی این مدت ۶۲ هزار پرونده از این مجتمع قضایی کسر و در این راه ۲ هزار پرونده منفی نیز مثبت شده است.

کشاورزی با اشاره به خدمات عنایت‌الله علیپور شهرستان پردیس عنوان کرد: مدعی‌العموم شهرستان پردیس در حوزه حفظ بیت‌المال به‌سرعت وارد و با اتخاذ تصمیماتی در این بخش مؤثر عمل کردند و در حوزه خیابان‌ها، برق، آب و غیره تلاش جدی و ورودی قاطع داشتند که این با تعامل با ادارات، شهرداری‌های شهرهای پردیس و بومهن انجام شده است.

 

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا