رشد 30 درصدی پردیس در رشد و تحقق بودجه‌ها/ افتتاح 28 پروژه با اعتبار 574 میلیارد تومان طی هفته دولت در شهرستان پردیس

در ششمین روز از هفته دولت هفت پروژه عمرانی، خدماتی و رفاهی شهرداری پردیس به‌صورت ویدئو کنفرانس افتتاح و بهره‌برداری شد.

به گزارش صبح پردیس، مرتضی همتی، شهردار پردیس در این مراسم اظهار داشت: کیفیت و سرعت در اجرای پروژه‌ها کام مردم را شیرین میکند که مجموعه مدیریت شهری پردیس نیز با این هدف به دنبال اتمام پروژه ها با کیفیت خوب در زمان مناسب است.

وی گفت: امروز پروژه هایی افتتاح میشوند که اولین آنها پارک محله فاز ۴ است، پارک خیام با وسعت ۱۴ هزار متر مربع حدود ۸۵۰۰ متر فضای سبز دارد و مابقی شامل اجرای کفپوش به مساحت حدود ۵۰۰۰ مترمربع، مجموعه سرویسهای بهداشتی، نمازخانه، بوفه، سرایداری و عمده بناهای موردنیاز پارک به مساحت 300 مترمربع می‌باشد.

همتی افزود: یکی از نیازهای ضروری شهر پردیس کمبود فضای تفریحی و سرگرمی است که امید است با تاسیس این پارک و تامین امنیت آن مردم بتوانند از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: نیاز بعدی شهر پردیس که طی این سال‌ها به آن توجه نشده بود پارکینگ است، همچنین در این شهر راسته بازار و مرکز تجاری وجود ندارد و واحدهای تجاری به صورت متراکم و در شکل مجتمع هستند که از حدفاصل بین میدان امام تا میدان عدالت گستره شده و حجم ترافیک سنگینی به بلوار سردار سلیمانی تحمیل می‌کنند.

همتی تصریح کرد: فضای مجموعه مدیریت شهری به وسعت 7000 مترمربع بجز دیوار چینی و نرده گذاری است، حدود 15 هزار و 500 مترمکعب خاکریزی و خاکبرداری شده، 900 مترمکعب حجم دیوار سنگی و روشنایی و نرده ها اجرا شده ،‌ 7000 مترمربع نیز قیرسازی و آسفالت ظرف 72 ساعت اجرا شده است.

وی عنوان کرد: در این پروژه و پروژه قبلی در سطح استان تهران رکورد زده‌ایم یعنی ظرف حدود 20 روز پارکی به مساحت 14000 مترمربع با تمام تجهیزات ساخته شده است که تنها کمی جدولگذاری شده بود اما از 18 مردادماه تا امروز با تلاش شبانه روزی به افتتاح کامل رسید.

همتی، شهردار پردیس گفت: قیرسازی و آسفالت پروژه پارکینگ نیز به مساحت حدود 7000 مترمربع ظرف 72 ساعت اجرا شد.

وی اظهار کرد: پروژه بازار میوه و تره بار نیز فردا افتتاح می‌شود این پروژه از نیازهای فازهای جدید بود که با بهترین امکانات و مصالح ساخته شد و فردا با حضور معاون اقتصادی فرمانداری به بهره برداری می‌رسد.

همتی افزود: پارکینگ عمومی پیام از دیگر پارکینگهایی است که شهرداری توانست در این مدت کوتاه بسازد و به بهره برداری برساند، این دوپارکینگ امسال شروع شده و امسال نیز به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: پارکینگ عمومی پیام در خیابان پیام در سال 99 آغاز و امسال بهره برداری رسید، در این پارکینگ حدود 2500 مترمربع زیرسازی و آسفالت اجرا شده، 400 مترمکعب دیوار سنگی و روشنایی و نرده گذاری انجام شده وبیش از 3000 مترمکعب خاکبرداری داشته است.

همتی تصریح کرد: ساختمان فردوس که یک سالن آمفی تئاتر در مجموعه فرمانداری به مساحت 500 متر است با سازه بتنی و ارتفاع 6 متر اجرا شده است.

وی عنوان کرد: فضای سبز نیازمند آب است اما در شهر پردیس به لحاظ منابع آبی به شدت در مذیقه هستیم و مجبوریم از روانابها و چشمه‌های معدود استفاده کنیم که یکی از این چشمه ها جوزک نام دارد و‌ مخزن بتنی به ظرفیت هزار مترمکعبی را در قسمت شمالی دره جوزک احداث کردیم که سال گذشته عملیات آغاز و امسال به بهره برداری رسید، همچنین بیش از 60 هزار مترمربع روکش آسفالت در سطح شهر پردیس انجام دادیم.

شهردار پردیس گفت: شهرداری در سال گذشته شرایط خوبی نداشت اما امسال به لحاظ عملکردی و کاری به وضعیت مطلوب رسیده است به طوری که بعد از 5 سال در رشد و تحقق بودجه به رشد 30 درصدی در سال 99 رسیدیم، همچنین بودجه شهر پردیس در سال 1400 حدود 87 درصد افزایش داشت و به 340 میلیارد تومان رسید.

*پردیس 25 سال است مصلا ندارد

حجت‌ الاسلام حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس گفت: مسئولان شهرستان تلاش‌های مجدانه‌ای جهت رفع نیازهای پردیس داشته اند و گام‌های ارزشمندی در این راه برداشته شده است، اما رشد جمعیت بالاست و اگر زیرساختهای روبنایی و زیربنایی لازم دیده نشوند قطعا مشکلات بیشتر خواهند شد.

وی اظهار کرد: برخی از پروژه‌ها همچون بیمارستان الغدیر طی دو سال از صفر شروع شده‌اند، با تمام زحمات مسئولان شهرستان ساختمان بیمارستان آماده شده اما هنوز گره‌هایی در استفاده از آن هست که علت ناراحتی‌های ماست، این در حالی است که در شهرستان‌های دیگر طی مدت دوسال بیمارستان ساخته و کاملا تجهیز می‌شود.

حسینی افزود: اینکه نتوانیم بیمارستان آماده را به بهره برداری برسانیم یک درد برای شهرستان پردیس است چرا که با 350 هزار نفر جمعیت یک بیمارستان برای شهروندان نداریم.

وی ادامه داد: شهرستان پردیس همچنین یک آرامستان ندارد در حالی که هویت بخشی به شهرستان به همین امکانات بستگی دارد، تامین فضای امن برای بانوان شهرستان نیز از دیگر نیازها است که باید دیده شود.

حسینی تصریح کرد: یکی از نیازهای ابتدایی مردم مصلا است، 24 سال می‌شود که نماز جمعه در پردیس برگزار می‌شود اما فاقد یک مصلا است که انتظار می‌رود قول مسئولان در این رابطه محقق شود.

*پیشرفت 80 درصدی شبکه فاضلاب شهر بومهن

عبدالعظیم رضایی، فرماندار شهرستان پردیس نیز با اشاره به هفته دولت و اقدامات انجام شده فرمانداری گفت: اقداماتی باید درشهرستان صورت گیرد چرا که پردیس یک شهرستان نوپا است و جای کار بسیاری دارد همچنین خلاها زیاد و کمبود امکانات وجود دارد مخصوصا در فازهای جدید بسیاری از خدمات عمومی و رفاهی برای استقرار جمعیت پیش بینی شده هنوز ایجاد نشده است.

وی اظهار کرد: علیرغم تمام تلاش‌های شرکت عمران و شهرداری پردیس و دیگر مسئولان اعم از شورای تامین و… کار اجرایی مخصوصا در سیستم بروکراسی سنگین در کشور بسیار مشقت بار است به طور مثال بیمارستان الغدیر طی دو سال به صورت مستمر پیگیری شد تا راه اندازی شود.

رضایی افزود: نباید طوری صحبت شود که گویی ساخت بیمارستان نمایشی بوده است،‌ برنامه ما راه اندازی سریع آن بوده است و در حال حاضر این بیمارستان یک درمانگاه و اورژانس دارد که هنوز با تمام ظرفیت استفاده نشده اما گره های اصلی آن باز شده است.

وی ادامه داد: در خصوص آرامستان چند ماه گذشته به نتیجه قطعی رسیده‌ایم و طی بازدیدهای میدانی به اتفاق مسئولان شهرستان مقدمات کار فراهم شده است که به دلایل جزئی مقرر شده دو ماه دیگر صبر کنیم اما اکنون فرصت برای شهرداری جهت تامین زیرساخت‌های آرامستان فراهم هست.

رضایی عنوان کرد: یکی از مشکلات پردیس در خصوص دفن اموات است،‌ بجز مکان فعلی هیچ نقطه مناسب‌تری برای احداث آرامستان پیدا نکردیم و امید است به زودی زیرساخت‌ها انجام شود.

وی در خصوص متروی پردیس نیز تصریح کرد: این پروژه بسیار سخت بود و محیط زیست به هیچ وجه با این مساله کنار نمی‌آمد اما با تلاش‌های شرکت عمران پردیس و وزارتخانه و دیگر مسئولان، چند هفته گذشته سازمان محیط زیست موافقت خود را اعلام کرد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: کارهای اجرایی مترو پیش بینی و قرارداد منعقد شده است و فقط منتظر برنامه زیست محیطی شرکت عمران هستیم.

وی اظهار کرد: در تقسیمات کشوری مطالبات دیرینه بخش جاجرود برای شهر شدن خسروآباد و سعید آباد محقق شد همچنین بخش مرکزی پردیس ایجاد گردید.

رضایی افزود: در شهر بومهن مردم از محرومیت رنج می‌برند و وظیفه مسئولان شهرستان و شهرداری بومهن سنگین است، در این خصوص نیز پیگیری‌های بسیاری شد، جلسات متعددی طی چند ماه تشکیل و با بنیاد مستضعفان در خصوص واگذاری به توافق رسیدیم و اسناد آن آماده شده ست.

وی ادامه داد: در زمینه بافتهای فرسوده بومهن اقدام ارزشمندی در استان صورت گرفت، مساله آب سیاهبند و برخی از روستاها رفع شده و تعدادی نیز در حال انجام است، همچنین موضوع شبکه فاضلاب شهر بومهن طی دو سال سرعت بالایی پیدا کرده و 80 درصد از این پروژه اجرا شده است.

رضایی اضافه کرد: یکی از اولویتهای شهر پردیس راه اندازی سیستم تصفیه خانه فاضلاب بود که دو مورد پیش از این افتتاح شد و امروز نیز یک کلنگ زنی دیگر خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در زمینه های دیگر میتوان به دکل صدا و سیما اشاره کرد که از مطالبات مردم پردیس بود،‌این مساله به سختی برطرف شد و بیش از 100 میلیارد تومان هزینه داشته است که تا دو روز دیگر عملیات احداث آن آغاز و ظرف 3 ماه به اتمام می‌رسد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: توسعه اورژانس، آتش نشانی‌ها، خدمات عمومی در فازهای جدید پردیس برخی دیگر از اقدامات بودند، امسال 574 میلیارد تومان در قالب 28 پروژه در هفته دولت افتتاح خواهیم کرد که 4 مورد کلنگ زنی و مابقی افتتاح است.

وی اظهار کرد: از 574 میلیارد تومان مذکور 371 میلیارد تومان متعلق به شرکت عمران است که با پیگیری مستمر مسئولان و دلسوزان در دست اجرا هستند.

رضایی افزود: کرونا سرعت فعالیت‌ها را کم کرده است اما پردیس از بهترین شهرستانهای مقابله با کرونا بود که با مشارکت مردم حاصل شد.

*در شهرستان پردیس 28 پروژه با اعتبار 574 میلیارد تومان افتتاح می‌شود

چراغعلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: 421 پروژه با اعتبار 7000 میلیارد تومان پروژه‌هایی هستند که امسال طی هفته دولت در سطح استان تهران به بهره برداری می‌رسند، این پروژه ها نزدیک به 5000 اشتغال مستقیم ایجاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: منابع بخش قابل توجهی از این اعتبارات بخش خصوصی و مردم بودند که قابل تحسین است.

چراغعلی افزود: در شهرستان پردیس 28 پروژه با اعتبار 574 میلیارد تومان افتتاح می‌شود که 371 میلیارد تومان متعلق به مدیریت شهر پردیس در کنار شهرداری می‌باشد.

وی ادامه داد: در ارزیابی‌های انجام شده اصحاب رسانه کمک کننده باشند و اخبار امید بخش بیشتری به مردم بدهند تا حال و هوای مردم به سبب حزن و آسیب‌های ناشی از کرونا کمرنگ تر شود.

چراغعلی تصریح کرد: شهرداری پردیس جزو 5 شهرداری برتر استان تهران به لحاظ شاخص‌های مختلف قرار دارد،‌ شهردار و مدیریت شهری مهندسیِ ارزش یعنی با کیفیت و در کوتاه ترین زمان کار کردن را در پروژه های عمرانی لحاظ کنند، خوشبختانه این روند در اجرای پروژه های پردیس دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: شهردار پردیس باید به مردم اعلام کند که اماده مشارکت جویی از مردم است، اگر مردم به میدان بیایند شاهد جهش چندین برابری در توسعه شهر و خدمات مختلف خواهیم بود.

وی عنوان کرد: 48 شهر در استان تهران وجود دارد اما در پایتخت به جای سختی رسیده‌ایم شهرهای اقماری اطراف تهران بار بسیاری از موضوعات تهران را تحمل می‌کنند و معتقدیم باید بیشتر نیز باشد یعنی برای هوای پاک، محیط زیست، مشارکت مردم و… برنامه ریزی کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران گفت: شهرستان پردیس در شرق استان از قابلیتهای بزرگ برای کاهش آلودگی هوای پایتخت است که این برنامه ریزی باید در این شهرستان دیده شود.

وی اظهار کرد: امید است با همدلی بین مسئولان شهرستان پردیس توسعه ماندگار استمرار یابد.

چراغعلی افزود: قول می‌دهم که مساله نبود مصلی در پردیس پیگیری و مشکل رفع شود و در خصوص مشکلات پردیس تمام قد حاضر به پیگیری هستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا