رشد ۱۲۵ درصدی کشت گلخانه‌ای در پردیس

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: سهمیه این شهرستان برای کشت گلخانه‌ای ۲۵ هکتار تعیین شده بود که با کاشت ۳۰ هکتار این میزان ۱۲۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از  ایرنا، محمد قریشی با اشاره به محصولات تولید شده گلخانه ای اظهار داشت: با پیگیرهای انجام شده طی سال گذشته، شاهد توسعه و گسترش چشمگیر کشت گلخانه ای در شهرستان پردیس بودیم.

وی افزود: کشت محصولات کشاورزی در محیط گلخانه همه مراحل رشد گیاه تحت کنترل کامل است و باعث افزایش ۱۰ تا ۱۲ برابری عملکرد نیز می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از آب، نوبرانه بودن محصول، استقبال خوب خریداران و سوددهی بالا ، دلایل اصلی گرایش کشاورزان برای کشت گلخانه ای است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به سایر مزایای کشت گلخانه ای اضافه کرد: افزایش تولید در واحد سطح گلخانه تا ۱۰ برابر محصول در هوای آزاد،تولید بیش از یک محصول در سال و افزایش کیفیت محصول تولیدی با کنترل دقیق و بهتر آفات و بیماری ها با روش های کنترل بیولوژیکی و کاهش مصرف سموم وصرفه جویی در مصرف آب را می توان برخی از مزایای کشت گلخانه ای دانست.

قریشی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی کشت گلخانه ای برای کشاورزان توضیح داد: تاکنون چندین کارگاه آموزشی کشت گلخانه باهدف افزایش دانش فنی بهره برداران و متقاضیان احداث واحدهای گلخانه ای برگزار شده است.

وی ادامه داد: کشاورزان، با آموزش های مقدماتی گلخانه شامل آشنایی با انواع سازه های گلخانه، سامانه های گرمایش و سرمایش، اقلیم شناسی و مکان یابی گلخانه ها و نوع سازه ها و سیستم های خنک کننده و گرمایشی و نوع محصولات تولیدی در این دوره های آموزشی آشنا شدند.

به گفته قریشی، ۲ واحد تولیدی گلخانه‌ای در پردیس، طی روزهای گذشته، اولین محصول خود را برداشت و به بازار عرضه کردند ، این ۲ تولیدی واحد گلخانه ای محصولات خیار و گل رز شاخه بریده را کشت و به بازار عرضه می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا