رتبه شهرستان پردیس با توجه به جمعیت پردیس نیازمند ارتقا است/ واحدهای صنعتی پردیس باید صاحب هویت قانونی شود

فرماندار پردیس ضمن انتقاد از رتبه پایین شهرستان پردیس و لزوم ارتقای آن با توجه به جمعیت فعلی و آینده، گفت: در حال پیگیری برای ایجاد هویت قانونی برای واحدهای صنعتی پردیس هستیم.

به گزارش صبح پردیس، امیرالله حقیقی در دیدار با خبرنگاران شهرستان پردیس طی سخنانی اظهار کرد: ما در فرمانداری از انتقاد در رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و انتقاد را با جان و دل می‌پذیریم و بر کسی برای انتقاد خرده نمی‌گیریم، اما توقع داریم، انتقاد سازنده و در جهت رفع مشکلات و نقصان باشد.

وی خواستار نظارت اصحاب رسانه و خبرنگاران بر عملکرد ادارات پردیس شد، افزود: فضای مجازی و رسانه شهرستان را به دقت رصد می‌کنم و دستورات لازم برای حل برخی معضلات را به ادارات مربوطه صادر می‌کنم، ما نمی‌توانیم با این استدلال که در توان ما نیست، مشکلات مردم را جدی نگیریم، ما به مردم بدهکاریم و وام‌دار مردم هستیم، تندی و بداخلاقی نسبت به مردم از هیچ مسئولی پذیرفته نیست.

فرماندار پردیس بابیان اینکه با استقرار جمعیت در واحدهای مسکن مهر پردیس، این شهرستان به یکی دو شهرستان اول استان تهران از نظر جمعیتی تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: بالغ‌بر ۷۰۰ هزار نفر در پردیس ساکن خواهند شد، که نیاز به مدیریت هوشمندانه‌ای دارد؛ اما خوشبختانه زیرساخت‌های لازم برای این جمعیت پیش‌بینی‌شده است، پردیس دو بخش در شهر پردیس و بخش قدیمی در منطقه بومهن دارد که باید برای رفع ایرادات و مشکلات مسکن مهر و زیرساخت‌ها تلاش بیشتری صورت بگیرد.

حقیقی با بیان اینکه پیگیری بیشتر و دریافت اعتبار از دولت به فراهم کردن زیرساخت‌ها و تکمیل و ساخت مسکن مهر بپردازیم، تصریح کرد: از هماهنگی مجموعه اجرایی پردیس با نمایندگان این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در مباحث مسکن مهر و فاضلاب این مسکن، فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و امنیتی، فرهنگی و رفاهی و حمل‌ونقل عمومی از ظرفیت نمایندگان و مسئولان استانی بهره بگیریم، وضعیت فعلی حمل‌ونقل از پردیس به تهران پاسخگوی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهرستان نیست و این شهرستان به طور جدی نیاز به مترو دارد، در خصوص فاضلاب پردیس نیز توافقاتی با وزارت نیرو انجام داده‌ایم.

رتبه شهرستان پردیس پاسخگوی نیاز جمعیتی این شهرستان نیست

وی رتبه پایین شهرستان پردیس را موردانتقاد قرار داد و بیان کرد: این رتبه پایین سبب دریافت اعتبارات کمی شده است؛ پردیس با توجه به جمعیت پردیس در حال حاضر و آینده، نیاز به قرار گرفتن در رتبه‌های درجه یک دارد.

فرماندار پردیس به استقرار واحدهای صنعتی پردیس در پنج نقطه اشاره کرد و گفت: این واحدها یک حالت بی‌هویتی دارند، نه شهرک صنعتی هستند و نه لکه صنعتی و از این نظر از برخورداری از یک سری امتیازات و تخفیفات محروم هستند، که در حال پیگیری برای ایجاد هویت قانونی برای واحدهای صنعتی پردیس هستیم.

حقیقی از برگزاری نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان پردیس خبر داد و اضافه کرد: یکی از معضلات امروز جامعه ما بیکاری است و برای رفع بیکاری باید بخش خصوصی و تولیدکنندگان تقویت شود، باید از سرمایه گذار حمایت کنیم و معضلات آن ها را رفع کنیم، تا برای جوانان ایجاد اشتغال شود.

وی با بیان این که اقدامات مخصوص بانوان و جوانان در پردیس در حد قابل قبول انجام نشده است، گفت: قطعا از جوانان و بانوان در مجموعه اداری پردیس استفاده خواهیم کرد، باید برای جوانان و بانوان برنامه ریزی ویژه کنیم، تا از آسیب های اجتماعی کاسته شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا